دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
01 آذر 1397 - 09:16
عروف‌زاد:

پذیرش دانشگاه فرهنگیان افزایش می‌یابد

رئیس دانشگاه پیام‌نور اصفهان گفت: پذیرش دانشگاه فرهنگیان در آینده افزایش می‌یابد و با توجه به این شرایط نیاز است تا از ظرفیت‌های دانشگاه پیام نور استفاده شود.
کد خبر : 328000
IMG_3244.JPG

به گزارش خبرنگار حوزه آموزشی و پژوهشی گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، شهرام عروف‌زاد در دیدار با رئیس دانشگاه پیام‌نور استان اصفهان با اشاره به اینکه دانشگاه فرهنگیان یک مرجع حکومتی و مأموریت گرا است، افزود: جلسه امروز در جهت برقراری تعامل بیشتر و ایجاد زمینه برای استفاده از ظرفیت‌های دانشگاه تشکیل گردیده است. 


وی ادامه داد: در سال‌های اخیر پذیرش دانشجو در دانشگاه فرهنگیان افزایش‌یافته است و در حال حاضر حدود ۵۰۰۰ دانشجو با یازده رشته کارشناسی و دو رشته ارشد مشغول تحصیل در دانشگاه  فرهنگیان هستند. 


رئیس دانشگاه فرهنگیان اصفهان با اشاره به اینکه نیروی موردنیاز آموزش‌وپرورش از کانال دانشگاه فرهنگیان تأمین می‌شود، تصریح کرد: پذیرش دانشگاه فرهنگیان در سال‌های آینده افزایش می‌یابد و با توجه به این شرایط نیاز است تا از ظرفیت‌های خوبِ دانشگاه پیام نور در ابعاد مختلف استفاده شود.


وی افزود: دانشگاه فرهنگیان آماده تعامل با دانشگاه پیام نور است و این تعامل می‌تواند به‌صورت دوجانبه و در ابعاد مختلف ازجمله؛ علمی، پژوهشی و ... برقرار شود.


عروف‌زاد تأکید کرد: دانشگاه فرهنگیان به‌عنوان هیأت اندیشه‌ورز آموزش‌وپرورش، دو وظیفه بزرگ را دارد؛ اول تأمین نیاز آموزش‌وپرورش و دوم حفظ و ارتقاء علمی و آموزشی نیروهای موجود در آموزش‌وپرورش در قالب دوره‌های ضمن خدمت است. این دو وظیفه بسیار سنگین و بااهمیت است چون کار حساسیت بالایی دارد و این حساسیت این شرایط را فراهم می‌کند که با دانشگاه‌های دیگر چون پیام‌نور ارتباط بگیریم و از ظرفیت‌های مناسب آن استفاده کنیم.


معلمی یک مهارت و هنر است که باید آموزش داده شود 


مهدی یوسفی رئیس دانشگاه پیام‌نور اصفهان در ادامه این نشست ضمن ابراز خرسندی از تشکیل جلسه با رئیس دانشگاه فرهنگیان اصفهان عنوان کرد: هر دو دانشگاه فرهنگیان و پیام‌نور از مراجع مهم در تعلیم و تربیت هستند که با توکل بر خدا به دنبال تحقق رسالت‌های مهم نظام تعلیم و تربیت هستند.


وی با بیان اینکه معلمی یک مهارت و هنر است که باید آموزش داده شود و این وظیفه دانشگاه فرهنگیان است، افزود: در خصوص اهمیت دانشگاه فرهنگیان جای هیچ صحبتی نیست، قطعاً بااهمیت است و پایگاه پرورش معلمین آینده است.زمانی این تفکر اشتباه وجود داشت که فکر می‌کردند صرف داشتن مدرک برای معلمی کافی است درحالی‌که این‌طور نیست و معلمی فقط مدرک داشتن نیست، بلکه باید شخصیت معلمی پرورش پیدا کند. 


رئیس دانشگاه پیام‌نور اصفهان گفت: دانشگاه پیام نور در سال‌های اولیه تأسیس به جهت شرایط نیمه‌حضوری، بیشترین دانشجویان ورودی از معلمین داشته است؛ پس ما با معلمین بیگانه نیستیم و این دانشگاه آماده برقراری ارتباط و تعامل مؤثر با دانشگاه فرهنگیان است.


وی با اشاره به شرایط دانشگاه پیام نور در استان عنوان کرد: از باب همکاری باید گفت دانشگاه پیام نور دارای ظرفیت‌های بالایی است از جمله آموزش‌های که در سامانه و به‌ صورت مجازی ارائه می‌گردد که اصفهان توان خوبی در این خصوص دارد.


یوسفی تصریح کرد: امتحانات دانشگاه پیام‌نور به‌صورت یکپارچه و الکترونیکی برگزار می‌شود و ساختمان‌ها و آزمایشگاه و مراکز مجهزی در اختیارداریم.


وی ادامه داد: دانشگاه پیام نور آمادگی خود را برای همکاری با سایر دستگاه‌ها اعلام کرده است و هم‌اکنون هم اعلام می‌کنم شرایط برای مشارکت و همکاری گسترده‌تر با دانشگاه فرهنگیان وجود دارد و به‌عنوان یک وظیفه ملی و دینی و اینکه هر دو از مجموعه تعلیم و تربیت هستیم همکاری ما بهتر انجام خواهد شد.


رئیس دانشگاه پیام‌نور اصفهان تصریح کرد: دانشگاه پیام‌نور اصفهان درصدد عقد تفاهم با دانشگاه فرهنگیان است که از این تفاهم در استان هم استقبال می‌شود.


انتهای پیام/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته