دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
مسعود تکاور:

جذابیت در سینمای مقاومت اقتصاد سینما را بیمه می‌کند

کارگردان سینما اظهار کرد: نگاه اقتصادی به سینمای مقاومت، برآیندی پولساز را برای اقتصاد کشورمان به همراه خواهد داشت.
کد خبر : 327984
E6D907B3-45D7-4B08-8507-35164C844B1B.jpeg

به گزارش خبرنگار حوزه سینما گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری آنا، مسعود تکاور آثار انقلاب اسلامی را تأثیرگذار در سطح جهانی معرفی کرد و گفت: بعد از انقلاب اسلامی، دفاع مقدس وارد عرصه هنر شده و نبض فیلم‌های ارزشی را به دست گرفته است. در شرایط جنگ نرم، واژه مقاومت باید پرقدرت در سطوح مختلف ظاهر شود تا همانند همیشه در مقابل استکبار جهانی حرفی برای گفتن داشته باشد.


وی افزود: هر اقدامی بر علیه استکبار جهانی، به منزله جان بخشیدن به مقاومت است. امروز به جای اسلحه و تفنگ باید با ابزارهای فرهنگی وارد میدان نبرد شویم. برگزاری جشنواره فیلم مقاومت نیز اقدامی کوبنده در ابراز مخالفت با ظلم بر مردم ستمدیده منطقه و جهان است.


تکاور خاطرنشان کرد: در حال حاضر دشمنان با تمرکز بر فرهنگ کشورهای اسلامی، نسبت به تولید فیلمهای ضد فرهنگی اقدام کرده و مخاطب را با آرمان های اسلام گریزی همراه می کنند. چرا که در شرایط امروز، سینما به عنوان تاثیرگذارترین رسانه جمعی محسوب شده و مخاطب را با موضوعات درگیر می کند. سرمایه‌گذاری بر نسل جوان و اختصاص ژانرهای سینما به این افراد از جمله اهداف مهم سینمای غرب است که متاسفانه به علت عدم آگاهی جوانان از سیاست‌های نهفته در محتوای فیلم ها، قشر زیادی از مخاطبان را خود جلب می کنند.


وی با تاکید بر رعایت اصل تکنیک در ساخت فیلم‌های مقاومت و دفاع مقدس عنوان کرد: پیشرفت سینمای مقاومت در سطح بین‌المللی نیاز به زبان مشترک برای بیان تصویری دارد. با حذف شعار و نصیحت از محتوای فیلم‌ها و رعایت تکنیک، صنعت سینما قطعا قوی خواهد شد. استفاده از تکنیک در فیلمسازی، بیننده را شگفت زده کرده و مخاطب بین‌المللی را به دیدن فیلم تشویق می‌کند.


این کارگردان سینما، اختصاص فضای رشد و شکوفایی به جوانان فیلمساز در جشنواره فیلم مقاوت را عملکرد موثر مسئولان این جشنواره معرفی کرد و افزود: سینمای ایران به کشف توانایی‌ها و پرورش فیلمسازان جوان نیاز دارد تا آینده سینما امیدبخش باشد. خوشبختانه فضا برای شناسایی و پرورش استعدادها در جشنواره فیلم مقاومت فراهم شده است. در حالی که در دیگر جشنواره های فیلم، آثار فیلم اولیها بررسی شده و حمایت ها به بعد موکول می‌شود.


وی ادامه داد: ذهنیت فیلمسازان جوان ما، بسیار بسته است و به آموزش و ارائه تجربیات موفق نیاز دارد. در شرایط فعلی سینما با سرمایه گذاری روی آدم‌ها و پرورش ادبیات نمایشی قادر است در برابر افکار ضد اسلامی رایج در فیلم‌های خارجی، حرفی برای گفتن داشته باشد. بنابراین صرفا توجه به جنبه‌های معنوی کافی نبوده و باید به جنبه‌های مالی و حمایت از آن نیز توجه شود.


تکاور تقویت سیستم مالی و معنوی سینمای مقاومت را عاملی موثر در افزایش تولیدات مشترک با کشورهای دیگر و بهبود کیفیت فیلم‌ها دانست و گفت: مرور تاریخ رشادت‌ها و ساخت فیلم‌های ارزشی می‌تواند روزنه‌ای به سوی تقویت اقتصاد کشور باشد و صنعت سینما را به منبعی برای پولسازی تبدیل کند. این در حالی است که جذابیت بسیاری در موضوعات جنگ تحمیلی وجود دارد اما همچنان بودجه‌های زیادی صرف تولید فیلم‌های کمدی و بی‌اساس شده و سینما را به حاشیه کشانده است.


وی موفقیت جشنواره فیلم مقاومت در سطح بین‌المللی را منوط به تولید کار مشترک با دیگر کشورها معرفی کرد که به واسطه دو بال مالی و معنوی محقق می‌شود.


انتهای پیام/4046/


انتهای پیام/

برچسب ها: فرهنگ هنر آنا
ارسال نظر
نظرات بینندگان ۰ نظر
احمد مومنی
Iran (Islamic Republic of)
پنجشنبه ۰۱ آذر ۱۳۹۷ - ۰۹:۳۵
۰
ساختن فیلم هایی غنی و قوی در حوزه دفاع مقدس وقطعا مخاطب پسنده
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
پنجشنبه ۰۱ آذر ۱۳۹۷ - ۰۹:۳۷
۰
فیلم هایی از جنس اخراجی ها از دسته فیلم های موفق بود
هلدینگ شایسته