دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
نویسنده کتاب پازل:

نام مجموعه اشعارم را از نحوه شهادت پدرم الهام گرفتم

شاعر و نویسنده کتاب پازل گفت: مجموعه سروده‌هایم در کتاب پازل قالب شعر سپید دارد که شامل عاشقانه‌هایی با پدر شهیدم است، نام کتاب را از نحوه شهادت پدرم برگزیدم.
کد خبر : 327810
11110000000.jpg

رضا محبی‌راد در گفتگو با خبرنگار حوزه حماسه و مقاومت گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری آنا گفت: کتاب اشعارم که در قالب شعر سپید سروده شده را به‌ تمام فرزندان شهیدی که مانند من فراق پدرشان را برای حفظ ارزشهای  دین اسلام و سرزمینمان ایران تحمل کرده‌اند، تقدیم ‌می‌کنم.


شاعر و نویسنده دفاع مقدس بیان کرد: در طول فعالیت‌های فرهنگی و ادبی که داشته‌ام، دو دوره شاعر برگزیده فرزندان شاهد و ایثارگر، و یک دوره نیز شاعر برگزیده شاعران آزاد ایران شده‌ام و توانسته‌ام چهار عنوان کتاب  را به‌نام‌های «شلخته‌ها»، «حرف اضافه»، «کلاغ‌ها تمام حرف‌هایت را بردند» و «پازل » را به رشته تحریر در آورده و ارائه کنم. به فضل خداوند در هفته کتاب و کتاب‌خوانی از کتاب پازل توسط نشر شاهد  بنیاد شهید و امور ایثارگران رونمایی شد. به‌عنوان فرزند شهید،  دِینی به گردن خود حس کردم که باید برای حفظ  یاد و نام شهیدان و آثار مربوط به دفاع مقدس در وادی شعر و ادبیات ورود پیدا کنم و همان طوری که دشمنان به‌وسیله کار‌های فرهنگی درصدد نفوذ هستند برای دفاع باید  از همان راه وارد شویم.


محبی‌راد گفت: کتاب شعر پازل از چند بخش تشکیل شده، یک بخش دلتنگی‌های فرزند یک شهید است، بخش دیگر عاشقانه‌هایی است که از سوی پدر برای مادر سروده شده و بخش دیگر هم مربوط به دفاع مقدس و شهدا است. نام کتاب را از نحوه شهادت پدرم الهام گرفتم، بعد از اصابت بمب به کارخانه‌ای که پدرم در آن مشغول خدمت به صنعت کشور بود، قطعه قطعه‌های بدن پدرم را جمع کردند، آنچه از پیکرش پیدا شد، پدری بود که توانستیم به خاک بسپاریم. در تمام دوران زندگی‌ام  پازل در ذهن و روح من شکل گرفته بود و از سوی دیگر آنچه در کتاب شعر پازل آمده بخش‌هایی است که در کنار هم یک هدف را دنبال می‌کند.


وی اظهار کرد: اشعارم در کتاب پازل، شعرهای کوتاه هستند، اشعاری که بتوانند در کوتاه‌ترین زمان  بیشترین پیام را منتقل کنند و بیشترین تاثیرگذاری را داشته باشند، در این دوران که عصر سرعت است مخاطبان زمان زیادی را برای آنچه می‌خواهند نمی‌گذارند و دنبال کوتاه‌ترین و مفید‌ترین‌ها در هر زمینه‌ای هستند . به امید خداوند قصد  ساخت نماآهنگ‌هایی از اشعار کتاب پازل دارم. در آخر از تمام علاقه‌مندان به شعر درخواست می‌کنم کتاب پازل را مطالعه کرده و  نظرات خود را ارائه کنند.


انتهای پیام/4100/


 


 


 


 


 


 


 


انتهای پیام/

برچسب ها: آنا فرهنگ هنر
ارسال نظر
هلدینگ شایسته