دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
30 آبان 1397 - 10:20
نمایندگان‌ موافقت‌ کردند؛

ارجاع ماده 2 تا 7 طرح تنظیم مقررات مالی آموزش و پرورش به کمیسیون

نمایندگان مجلس شورای اسلامی مواد دو تا هفت طرح تنظیم برخی از مقررات مالی، اداری و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش را به کمیسیون برنامه و بودجه ارجاع دادند.
کد خبر : 327706
01(6).jpg

به گزارش خبرنگار حوزه مجلس گروه سیاسی خبرگزاری آنا، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز و در جریان بررسی طرح تنظیم برخی از مقررات مالی، اداری و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش، مواد دو تا هفت این طرح را برای بررسی بیشتر به کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات ارجاع شد.


در ماده دو این طرح آمده است: وزارت آموزش و پرورش مکلف است بخش‌های مازاد املاک واقع در مناطق تجاری و همچنین املاک مازاد خود را با رعایت ملاحظات آموزشی و تربیتی به صورت تجاری و خدماتی رأساً و یا با مشارکت بخش‌های خصوصی و تعاونی احداث و نسبت به واگذاری یا اجاره انها اقدام کند.


همچنین واحدهای آموزشی می‌توانند در ساعات خارج از فعالیت رسمی آموزشگاه، با تأیید منطقه یا ناحیه آموزش و پرورش نسبت به اجاره فضای آموزشی خود به بخش‌های خصوصی و تعاونی جهت انجام فعالیت‌های آموزشی خود به بخش‌های خصوصی و تعاونی جهت انجام فعالیت‌های آموزشی و فرهنگی اقدام کنند.


تبصره یک- تغییر کاربری موضوع این بند با تشخیص ادارات کل تجهیز و نوسازی مدارس استان‌ها و نیاز به مجوز کمیسیون ماده پنج قانون شورای عالی شهرسازی و معماری ایران ندارد و از پرداخت هرگونه عوارض اعم از عوارض شهرسازی مانند صدور پروانه، پذیره، نوسازی و تغییر کاربری معاف است.


تبصره دو- مدت اجاره با تشخیص منطقه یا ناحیه آموزش و پرورش مربوطه حداکثر تا مدت 10 سال تغیین می‌شود.


تبصره سه- منابع حاصل از اجرای ماده دو به حساب درآمد اختصاصی استانی نزد خزانه‌داری کل کشور واریز و به شرح زیر هزینه می‌شود:


30 درصد در اختیار واحد مربوط 20 درصد در اختیار اداره آموزش و پرورش ناحیه یا منطقه مربوط، 30 درصد در اختیار اداره کل آموزش و پرورش استان، پنج درصد به تشخیص وزارت آموزش و پرورش جهت اختصاص به توسعه و تجهیز (کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، انجمن اولیا و مربیان و سایر سازمان‌های تابعه آموزش و پرورش) و باقی مانده در اختیار وزارت آموزش و پرورش قرار می‌گیرد تا برای ارتقای کیفیت آموزش و پرورش وتوسعه عدالت آموزشی هزینه شود.


ماده سه- صندوق ذخیره فرهنگیان می‌تواند با هماهنگی بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران و براساس ضوابط و قوانین و با استفاده از منابع و امکانات صندوق نسب به تأسیس بانک فرهنگیان اقدام کند تا با اولویت پرداخت تسهیلات به فرهنگیان فعالیت کند.


ماده چهار - در اجرای ماده 78 قانون الحاق برخی مواد به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت دو مصوب 93/12/4 وزارت امور اقتصادی و دارایی و سازمان برنامه و بودجه کشور موظفند منابع موضوع ماده مذکور را به صورت سه ماهه از مؤسسات و بنگاه‌های اقتصادی مربوط وصول کنند و پس از واریز به خزانه برابر موافقتنامه‌های مربوط در اختیار وزارت آموزش و پرورش قرار دهند.


ماده پنج- تبصره ذیل ماده 18 قانون الحاق چهار تبصره به ماده 18 قانون تشکیل شوراهای آموزش و پرورش مصوب 1397/2/21 ابقا و تبصره‌های ذیل ماده پنج قانون ساماندهی و حمایت از تولید و عرضه مسکن مصوب 1387/2/25 لغو می‌شود. همچنین واژه (تا) از ابتدای بند سه ماده 13 قانون شوراهای آموزش و پرورش مصوب 1372/10/26 حذف می‌شود.


ماده 6- در روستاها و مناطقی که امکان ارائه خدمات آموزشی وجود ندارد وزارت آموزش و پرورش مکلف است وسیله ایاب و ذهاب را تا نزدیک ترین محل آموزشی مربوط به صورت امکان رایگان تأمین کند.


ماده هفت- وزارت آموزش و پرورش مکلف است نسبت به تغییر رسته افراد دارای مدرک کارشناسی و بالاتر از خدمات آموزشی اقدام کند.


نمایندگان در همین جلسه ماده یک این طرح را به تصویب رساندند.


انتهای پیام/4034


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته