دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
30 آبان 1397 - 10:06
سناتور آمریکایی:

کاخ سفید روابط عمومی بن‌سلمان شده است

سناتور آمریکایی، کاخ سفید را به نهادی برای ایفای نقش روابط عمومی ولیعهد عربستان سعودی تشبیه کرد.
کد خبر : 327694
IMG17200984.jpg

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا، سناتور باب کورکر با انتشار چندین یادداشت در حساب کاربری خود در توئیتر از سیاست‌های دونالد ترامپ در قبال محمد بن‌سلمان انتقاد کرد.


وی در توئیتی نوشت: «من فکر نمی‌کردم روزی را ببینم که کاخ سفید به‌عنوان روابط عمومی محمد بن‌سلمان ایفای نقش کند.»



رئیس کمیته روابط خارجی سنای آمریکا در یادداشتی دیگر متذکر شد: «کنگره تمامی ابزارهای قانونی برای مشخص کردن نقش محمد بن‌سلمان در قتل خاشقجی را بررسی می‌کند.»



باب کورکر ادامه داد: «من و سناتور باب منندز نامه‌ای به ترامپ ارسال کردیم تا درباره نقش ولیعهد عربستان سعودی در قتل خاشقجی بر اساس قانون ماگنیتسکی عمل شود.»



این سناتور آمریکایی افزود: «در نامه‌ای به رئیس‌جمهور خواستار پاسخگویی به کنگره درباره نقش بن‌سلمان در قتل خاشقجی و نحوه مشخص کردن تحریم‌ها علیه وی شده‌ام.»



به گزارش آنا، قتل خاشقجی و مشخص شدن نقش محمد بن‌سلمان در دستور اجرای آن، فشارها در کنگره آمریکا برای اعمال تحریم علیه عربستان سعودی و شخص ولیعهد این کشور را بسیار زیاد کرده است.


گفتنی است؛ قانون ماگنیتسکی علیه افرادی که در مرگ فردی به همین نام مقصر هستند، تصویب شد و بر اساس آن علیه این افراد تحریم‌هایی را برقرار می‌کند. دولت آمریکا این قانون را در ابتدا منحصراً برای روسیه به تصویب رساند اما به سایر کشورها که علیه شهروندان آمریکا اقداماتی انجام دهند تعمیم داد.
ماگنیتسکی شهروند آمریکایی روس تباری بود که به اتهام امتناع از پرداخت مالیات بازداشت و در زندان مسکو درگذشت.


انتهای پیام/4106/4093/


انتهای پیام/

ارسال نظر
نظرات بینندگان ۰ نظر
عالیه احمدی
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۳۰ آبان ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۰
۰
پس کاخ سفید هم روابط خصوصی شده
هلدینگ شایسته