دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
29 آبان 1397 - 20:15
دکتر طهرانچی:

پرونده پذیرفته‌شدگان رشته‌های پزشکی دانشگاه آزاد بسته شد

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه تنها ۵۵۹ نفر از ثبت‌نام کنندگان در پزشکی دانشگاه آزاد از ادامه تحصیل بازماندند، تراز پایین را دلیل عدم موفقیت آنها دانست.
کد خبر : 327622

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری آنا از خانه ملت، دکتر محمدمهدی طهرانچی با اشاره به ساماندهی 90 درصد معترضین رشته‌های پزشکی و پیراپزشکی دانشگاه آزاد، گفت: 10 درصد باقی 559 نفر هستند که نمرات آنها در طیف وسیعی قرار می‌گیرد؛ پذیرش در هر رشته به حداقل تراز استاندارد نیاز دارد که این افراد براساس نمره و ترازی که به دست آورده‌اند، نمی‌توانند در رشته‌های موردنظرشان پذیرفته شوند.


تراز پایین مانع معترضین در ادامه تحصیل در رشته پزشکی دانشگاه آزاد


وی افزود: فردی که در رشته پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی به اشتباه ثبت‌نام شد اما با توجه به تراز به دست آمده ثبت‌نام وی لغو شد، می‌تواند در رشته پایین‌تر پذیرفته شود اما باید به این نکته نیز توجه کند که ادامه تحصیل در رشته‌های پزشکی آزاد در سال جاری  برای وی غیرممکن است.


رئیس دانشگاه آزاد اسلامی ادامه  داد: از 559 نفر 68 نفر در رشته پزشکی، 8 نفر در رشته دندانپزشکی و 2 نفر در داروسازی به اشتباه پذیرفته شدند. در صورتی که این افراد تمایل داشته باشند می‌توانند در رشته‌های پایین‌تر قبول شوند.


تراز و رتبه؛ معیار دانشگاه آزاد برای ساماندهی 559 پذیرفته‌نشده


طهرانچی با تأکید بر اینکه افرادی که جزو 10 درصد باقی‌مانده از معترضین هستند اطمینان داشته باشند که با توجه به کارنامه و تراز خود نمی‌توانند در رشته‌های موردنظرشان قبول شوند، اظهار کرد: دانشگاه آزاد تمام تلاش خود را برای ساماندهی و کمک به افرادی که در میان این 10 درصد هستند با توجه به کف تراز اعلامی انجام می‌دهد.


قبولی در دانشگاه آزاد قاعده خاصی دارد


رئیس دانشگاه آزاد اسلامی با تأکید بر اینکه کارنامه 559 نفر صادر شده و تراز استاندارد مشخص است، بیان کرد: قبولی در دانشگاه قاعده خاصی دارد؛ سندی اشتباه در دانشگاه آزاد صادر شده که نادرست بودن آن نیز اعلام شده است.


این مقام مسئول با بیان اینکه دانشگاه آزاد پاسخگوی این اشتباه است، تأکید کرد: 559 نفری که در زمره معترضین هستند به هیچ عنوان در سال جاری نمی‌تواند در رشته‌های موردنظرشان ادامه تحصیل دهند چراکه رتبه و تراز آنها متناسب با این رشته‌ها نیست.


طرح تحقیق و تفحص از دانشگاه آزاد منتفی شد


رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در مورد طرح تحقیق و تفحص از این دانشگاه گفت: در جلسه امروز کمیسیون آموزش نمایندگان به این طرح رأی ندادند.


انتهای پیام/4060


انتهای پیام/

ارسال نظر
نظرات بینندگان ۰ نظر
مادر
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۲۹ آبان ۱۳۹۷ - ۲۰:۴۲
۰
چرا با زندگي بچه ها بازي می كنيد. حداقل به اعتراضات ارسال شده پاسخ دهيد
پدر
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۲۹ آبان ۱۳۹۷ - ۲۲:۰۶
۰
ذخيره هايي كه پيوست فرم ١٥ آنها پردازش نشد جز كدام درصد هستند؟
امید
United States of America
چهارشنبه ۳۰ آبان ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۴
۰
با سلام کسانی که تراز قبولی رو دارند و فرم شماره 15 رو پر کردند و به دلیل اشتباه دانشکاه آزاد در رشته پایین‌تر برخلاف تراز بالا پذیرفته شدند و ثبت نام کردند به اجبار پس تکلیف اونها چی میشه شما که فرمودید طبق اطلاعیه شماره دو نیمه دوم آذر این بچه ها رو بر اساس عدالت مورد بررسی قرا بدین
مادر
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۳۰ آبان ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۷
۰
با سپاس از زحمات بیکران استاد طهرانچی :تراخدا به جان بچه ات قسمتون میدم برای بهمن ماه تکمیل ظرفیت برای همه داوطلبین بگذارید.
پدر رنجور
Singapore
پنجشنبه ۰۱ آذر ۱۳۹۷ - ۲۰:۳۱
۰
سلام
به انسانهای با وجدان، با این اعلام که بیشتر با روح و روان بچه‌های مردم بازی کردید اخه اعلام اینکه تنها دو نفر در رشته دارو‌سازی و 8 نفر در دندانپزشکی و 68 نفر در پزشکی؛ واقعا انصاف بود. چطور این 10 درصد را انتخاب کردید؟
مادر
Iran (Islamic Republic of)
شنبه ۰۳ آذر ۱۳۹۷ - ۱۳:۲۰
۰
باسلام آقای طهرانچی شما طبق اطلاعیه ی شماره ۴ دانشگاه ازاد قرارشده فرصت تغییر رشته یا انتقال برای کسانی که در آبان ماه به خاطر قبولی قبلی این فرصت از آنها سلب شده فراهم کنید وطبق تراز وحد نصاب کافی تراز داوطلب عمل کنید.دقیقا متن اطلاعیه شماره ۴ همین است .فرزند من شامل این افراد است توروخدا ما امید واریم بررسی شود ناامید مان نکنیم .تراز فرزندم بالا هست لطفا بررسی کنید .ممنونم
پدر
Iran (Islamic Republic of)
شنبه ۰۳ آذر ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۰
۰
سلام اطلاعیه شماره 4 که قرار است نیمه دوم آذر تکلیف تعییر رشته داوطلب بر اساس تراز فراهم شود وما منتطریم پس چی ؟؟داوطلبانی که ابان ماه نتوانستند در انتخاب رشته شر کت کنند ومحروم از تکمیل طرفیت بودند
هلدینگ شایسته