دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
30 آبان 1397 - 06:13

تأکید گوترش بر ارتقاء صنعتی آفریقا برای توسعه پایدار

دبیر کل سازمان ملل متحد در پیامی به مناسبت روز صنعتی‌سازی آفریقا، بر لزوم توجه به توسعه پایدار در این منطقه از جهان تأکید کرد.
کد خبر : 327608

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا از مرکز اطلاعات سازمان ملل متحد، آنتونیو گوترش در پیامی به مناسبت روز صنعتی‌سازی آفریقا بر لزوم توجه به توسعه پایدار در این منطقه از جهان تأکید کرد.


گوترش در این بیانیه اعلام کرد: «توسعه صنعتی فراگیر و پایدار امری اساسی برای دستیابی به دستور کار 2030 برای توسعه پایدار در آفریقا به شمار می‌آید. این امر علاوه بر بهبود سلامت، محافظت از محیط زیست و رویارویی با تغییرات اقلیمی، موجب اشتغال‌زایی، کاهش فقر، گرسنگی و نابرابری همچنین توانمندسازی زنان و گسترش فرصت‌ها برای جوانان می‌شود.»


وی ادامه داد: «امسال، تمرکز روز صنعتی‌سازی آفریقا بر حمایت از  صنایع بومی و منطقه‌ای است.»


دبیر کل سازمان ملل تصریح کرد: «توسعه رقابتی و پایدار صنایع مرتبط با تولید دارو نیز می‌تواند به ارتقاء وضع سلامت، رفاه و رشد پایدار اقتصادی کمک کند. همچنین دسترسی به داروهای با کیفیت و کم هزینه می‌تواند مشکلات جدی سلامت عمومی را کاهش دهد و با ایجاد شغل و درآمد پایدار برای مردم منطقه رفاه به ارمغان آورد. پاسخگویی به نیازهای قاره آفریقا نیازمند مشارکت راهبردی بخش خصوصی به منظور افزایش دسترسی به دانش و مهارت است.»


گوترش در پایان نوشت: «در روز صنعتی‌سازی آفریقا، بر لزوم توجه به توسعه پایدار در این منطقه تأکید می‌کنم.»


انتهای پیام/4106/4095/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته