دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
21 مرداد 1394 - 10:18

تایید توافق هسته‌ای از سوی ژنرال‌های سابق ارتش آمریکا

ده‌ها نفر از ژنرال‌های بازنشسته ارتش آمریکا در نامه‌ای به کنگره خواهان تایید توافق هسته‌ای ایران و گروه 1+5 شدند.
کد خبر : 32747

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا به نقل از پایگاه خبری آنتی‌وار، در این نامه که 30 نفر از فرماندهان ارشد سابق ارتش ایالات متحده آن را خطاب به اعضای کنگره امضا کرده‌اند، توافق هسته‌ای را مورد تایید و حمایت قرار داده‌اند و از کنگره نیز خواسته‌اند همین کار را انجام دهد.


بر اساس این گزارش، در این نامه آمده است که توافق مزبور موثرترین ابزار برای جلوگیری از دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای است.


امضاکنندگان این نامه در واقع به نوعی سخنان مارتین دمپسی، رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا، را مورد تایید قرار داده‌اند که گفته است: حل مسئله مورد اختلاف با ایران از طریق شیوه‌های دیپلماتیک بسیار بهتر از حل این مسئله از طریق شیوه نظامی است.


در بخش دیگری از این گزارش آمده است: مقابله نظامی با ایران دلخواه بسیاری از اعضای کنگره است که این نامه نیز به نظر می‌رسد خطاب به آنان نوشته شده است. نامه‌ای که در آن تاکید شده است جنگ آمریکا علیه ایران راحت‌تر در افکار عمومی دنیا پذیرفته می‌شود، اگر ابتدا توافق دیپلماتیک آزمایش شود و سپس به شکست بینجامد.


به نظر می‌رسد شرایط به گونه‌ای پیش می‌رود که کنگره نتواند رای لازم برای عدم تصویب توافق را جمع‌آوری کند و مقامات دولت آمریکا نیز هشدار داده‌اند که در صورتی که کنگره این کار را انجام دهد، این مسئله برای وجهه بین‌المللی آمریکا بسیار مصیبت‌بار خواهد بود و به کارگیری دیپلماسی درباره کشورهای دیگر در سطح دنیا نیز بسیار سخت‌تر و طاقت‌فرساتر خواهد بود.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته