دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
29 آبان 1397 - 10:37
آی‌ام‌دی منتشر کرد؛

آخرین رتبه‌بندی استعدادهای جهانی در سال 2018

دانشکده کسب‌وکار سوئیس رتبه‌بندی سالانه استعدادهای جهانی را منتشر کرده که سه جایگاه اول آن توسط کشورهای اسکاندیناوی فتح شده است.
کد خبر : 327375
sensex.jpeg

به گزارش خبرنگار حوزه دانشگاه‌های جهان گروه دانشگاه خبرگزاری آنا از آی‌ام‌دی، رتبه‌بندی استعدادهای جهانی هر سال در نوامبر منتشر می‌شود. رتبه‌بندی 2018 نیز اخیراً منتشر شده است که شامل 63 کشور می‌شود.


رتبه‌بندی استعدادهای جهانی آی‌ام‌دی براساس عملکرد کشورها در سه موضوع اصلی سرمایه‌گذاری و توسعه، جذب و آمادگی صورت می‌گیرد که نشان‌دهنده میزان عملکرد کشورها در طیف گسترده‌ای از حوزه‌هاست. این حوزه‌ها شامل آموزش، کارآموزی، کارورزی، مهارت‌های زبانی، هزینه زندگی، کیفیت زندگی، حقوق و نرخ مالیات می‌شود. این رتبه‌بندی با جمع‌آوری اطلاعات خام و نتایج نظرسنجی‌ها صورت می‌گیرد.


براساس رتبه‌بندی اخیر، در حالی که کشورهای اروپای غربی در صدر قرار دارند، اروپای شرقی عقب افتاده است، آمریکای شمالی نیز عملکرد قوی از خود نشان داده است.


در رتبه‌بندی استعدادهای جهانی 2018، سوئیس با فتح صدر جدول برای بار دیگر نشان داد که مهد استعدادهای جهانی است. این کشور در سرمایه‌گذاری و توسعه رتبه چهارم و در جذب و آمادگی رتبه اول را دارد. علاوه‌بر این چند کشور اروپایی دیگر نیز در 25 کشور اول رتبه‌بندی استعدادهای درخشان جهانی قرار دارند.


بلژیک در جایگاه یازدهم، قبرس در جایگاه پانزدهم، پرتغال در جایگاه هفدهم، ایرلند در جایگاه بیست و یکم، انگلستان در جایگاه بیست و سوم و فرانسه در جایگاه بیست و پنجم این رتبه‌بندی قرار دارند.


سوئد برای پنجمین بار متوالی در صدر رتبه‌بندی جهانی استعدادهای درخشان قرار می‌گیرد تا باری دیگر نقش مهم خود به‌عنوان مهد استعداد جهانی را به رخ بکشد. دانمارک نیز در مقام دوم این رتبه‌بندی قرار دارد. نروژ سومین کشور برتر در این فهرست است که نسبت به سال گذشته چهار پله جهش داشته است. این پیشرفت به لطف بهبود در شاخص‌هایی مانند هزینه‌های عمومی صرف‌شده روی آموزش و آمادگی صورت گرفته است.


اتریش در جایگاه چهارم، هلند در جایگاه پنجم، کانادا در جایگاه ششم، فنلاند در جایگاه هفتم، سوئد هشتم و لوکزامبورگ در جایگاه نهم و آلمان در جایگاه دهم قرار دارند. آمریکا نیز در مقام دوازدهم این رتبه‌بندی قرار دارد.


سنگاپور با کسب جایگاه سیزدهم در این رتبه‌بندی اولین نماینده قاره آسیاست. هنگ‌ کنگ نیز در جایگاه هجدهم قرار دارد. از دیگر نماینده‌های آسیا در این رتبه‌بندی می‌‌توان به مالزی (رتبه 22)، قطر (رتبه 24)، امارات متحده عربی (رتبه 26)، تایوان ( رتبه 27)،  ژاپن ( رتبه 29) اشاره کرد که در 30 کشور اول رتبه‌بندی استعدادهای جهانی قرار دارند.


انتهای پیام/4021/


   


انتهای پیام/

ارسال نظر
نظرات بینندگان ۰ نظر
قدرت الله عیوضی
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۲۹ آبان ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۴
۰
یعنی ایران در این رتبه بندی جایگاهی نداره
سید مهدی طاطبایی
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۲۹ آبان ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۵
۰
ایران پس چی ما این همه جوان با استعداد داریم به راستی مشکل کجاست
هلدینگ شایسته