دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
کاویانی‌راد:

2 طرح فرهنگی خبرگزاری آنا قابل تقدیر است

معاون فرهنگی و آموزشی بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: دو طرح فرهنگی خبرگزاری آنا با عناوین «یاران مهربان» و «آیه‌های راه‌نما» قابل تقدیر است.
کد خبر : 327240
444313_229.jpg

محمد‌حسن کاویانی‌راد در گفتگو با خبرنگار حوزه معارف اسلامی گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری آنا، اظهار کرد: دو طرح فرهنگی که از سوی گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری آنا تدوین شده، حائز اهمیت و قابل توجه است. 


به گزارش آنا، در طرح اول با عنوان «یاران مهربان» برای آشنایی بیشتر مخاطبان با کتاب و کتاب‌خوانی به معرفی کتاب‌های برتر و خوش‌خوان پرداخته می‌شود. در طرح دوم با نام «آیه‌‌‌‌‌‌‌های راه‌نما» روزانه و در ساعت پنج دقیقه بامداد، پنج آیه از قرآن کریم به ‌همراه ترجمه آن با صدای گویندگان برجسته کشور تهیه و پخش می‌شود.


در همین ارتباط معاون فرهنگی و آموزشی بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: نفسِ معرفی کتاب برای جذب افراد به‌سمت مطالعه، کار بسیار ارزشمند و مفیدی است. مردم عموماً به عناوین کتاب‌های مفید و پرمحتوا، دسترسی مستقیم ندارند؛ با این حرکت، با این‌گونه کتاب‌ها آشنا شده و به کتاب و کتاب‌خوانی ترغیب می‌شوند. به نظر من طرح «یاران مهربان» یک اقدام مفید، برای ترویج فرهنگ کتاب‌خوانی است.


وی در مورد طرح قرآنی «آیه‌های راه‌نما» نیز بیان کرد: انس با قرآن یک مهارت است. این خطاست که تصور ‌کنیم مسئله ارتباط و انس با قرآن از جنس دانش است؛ درحالی‌که دانش به‌تنهایی کافی نیست. ما در مواجه با قرآن به ‌شدت به مهارت نیاز‌مندیم. این که شما بتوانید قرآن را در قالب پنج آیه منظم و به صورت روزانه، مستمر و نظام‌مند به مردم عرضه کنید، در واقع مهارت مخاطبان در قالب انس با قرآن را به‌صورت روزافزون ارتقاء خواهید داد؛ از این حرکت فرهنگی و قرآنی بسیار استقبال می‌کنم و ان‌شاءالله در این راه، توفیق روز افزون داشته باشید.


انتهای پیام/4100/خ


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته