دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
21 مرداد 1394 - 10:07
معاون متوسطه وزارت آموزش و پرورش در گفت‌‌‌و‌گو با آنا خبر داد

راه‌اندازی بازارچه‌های کسب وکار دانش‌آموزی در استان‌ها

معاون متوسطه وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه آموزش و پرورش به دنبال آن است که آموزش همراه با تولید را به تمامی هنرستان‌ها تسری دهد، گفت: در نظر داریم برای تمامی هنرستان‌های کشور در استان‌ها بازارچه‌های کسب وکار دانش آموزی راه‌اندازی کنیم.
کد خبر : 32723

علی زرافشان در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری آنا با اشاره به آخرین اقدامات وزارت آموزش و پرورش در خصوص ارتقاء سطح کیفی آموزش در مدارس فنی‌حرفه‌ای و کاردانش اظهار کرد: در گذشته بحث آموزش همراه با تولید تنها در هنرستان‌های کشاورزی محقق شده بود که ما تلاش کردیم این موضوع را به تمامی هنرستان‌ها بسط دهیم.


وی با بیان اینکه اخیرا بحث فروش را به آموزش و تولید اضافه کرده‌ایم، عنوان کرد: هدف از این کار تکمیل چرخه تجاری سازی است تا بچه‌ها با کسب و کار دانش‌آموزی آشنا شوند. به همین منظور در نظر داریم برای تمامی هنرستان‌ها بازارچه‌های کسب وکار دانش آموزی راه‌اندازی کنیم.


معاون متوسطه وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه بنا داریم این بازارچه‌ها را چند نوبت در سال در سایر استان‌ها برگزار کنیم، اضافه کرد: بچه‌ها می‌توانند تولیدات خود را در این بازارچه‌‌ها عرضه کنند و آن را بفروشند و مبالغ به دست آمده از فروش را صرف توسعه و تجهیز هنرستان‌های خود کنند.


زرافشان با بیان اینکه سال گذشته در مدارس شبانه‌روزی برنامه‌ای را تحت عنوان برنامه خوداتکایی اجرا کردیم، تصریح کرد: این برنامه قبلا انجام می‌شد البته مدتی بود که اجرای این برنامه متوقف شده بود که ما مجددا به این برنامه مقداری شتاب بخشیدیم تا بحث کارآفرینی در مدارس شبانه روزی نیز گسترش یابد.


معاون متوسطه وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اینکه مدارس فنی‌حرفه‌ای و کاردانش در ساختار جدید 3-3-6 یک توسعه طبیعی خواهند داشت، گفت: هم اکنون مدارس فنی‌حرفه‌ای در دو پایه دوم و سوم متوسطه فعالیت می‌‌کنند اما در ساختار جدید مدارس سه پایه خواهند شد یعنی به طور طبیعی یک سوم جمعیت دانش‌آموزی به آنها اضافه خواهد شد.


وی با بیان اینکه این توسعه کمی به طور حتم یک توسعه کیفی را به همراه خواهد داشت، عنوان کرد: زیرا دانش‌آموزان تا به حال، دو سال آموزش تخصصی می‌دیدند که این بازه زمانی اکنون به سه سال تبدیل می‌شود لذا فارغ‌التحصیلان ما به لحاظ توانایی‌های حرفه‌ای نسبت به قبل قوی تر خواهند شد و یک توسعه کمی با توجه به مصوبه شورای عالی آموزش و پرورش پیش رو داریم که ما باید پوشش 40 درصدی خود را به 48/26 درصد برسانیم.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته