دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
28 آبان 1397 - 16:22
میشل بارنیر:

متن اولیه قرارداد برگزیت منصفانه است

مذاکره‌کننده ارشد اتحادیه اروپا در امور برگزیت، متن مورد توافق این قرارداد را منصفانه و متوازن توصیف کرد.
کد خبر : 327165
1.jpg

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا از رویترز، میشل بارنیر با اشاره به متن اولیه قرارداد برگزیت که مورد توافق اتحادیه اروپا و دولت انگلستان است، اظهار کرد: «متن مورد توافق را منصفانه، متوازن و حافظ منافع لندن و بروکسل می‌دانم. انگلستان نیز اگر مشکلی در خصوص این قرارداد دارد، باید پیش از نهایی شدن مطرح کند تا در خصوص آن مذاکره شود.»


مذاکره‌کننده ارشد اتحادیه اروپا در امور برگزیت تصریح کرد: «ما در شرایط ویژه‌ای قرار داریم و تلاش زیادی اتفاق افتاده تا قرارداد خروج انگلستان از اتحادیه اروپا تنظیم شود. در نتیجه کسی حق ندارد تلاش‌های دیپلماتیک چندین ماهه دو گروه را نادیده بگیرد.»


وی افزود: «در حال حاضر اتحادیه اروپا نظر نهایی خود را در خصوص قرارداد اعلام کرده و کشورهای عضو اتحادیه نیز از این تصمیم حمایت کرده‌اند. پارلمان انگلستان نیز باید تکلیف خود را با این مسئله روشن کند.»


به گزارش آنا، متن اولیه قرارداد برگزیت مورد تأیید اکثریت نمایندگان پارلمان انگلستان نیست و حتی برخی وزرا نیز در اعتراض به این قرارداد استعفا داده‌اند. بر اساس گزارش رسانه‌های انگلستان دولت «ترزا می» در گرفتن رأی اعتماد پارلمان به قرارداد برگزیت شکست خواهد خورد.


انتهای پیام/4106/4095/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته