دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
28 آبان 1397 - 14:59
عضو شورای فنی کشتی فرنگی:

اهالی کشتی خودزنی نکنند/ بنا با گریه‌ رفت و با خنده بازگشت

عضو شورای فنی کشتی فرنگی گفت: برخی از اعضای شورای فنی کشتی فرنگی از انتخاب محمد بنا به عنوان سرمربی تیم کشتی فرنگی مطلع بودند.
کد خبر : 327121

رحیم علی‌آبادی در گفتگو با خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری آنا، درباره بازگشت محمد بنا به کشتی فرنگی گفت: این اولین و آخرین باری نیست که بنا به کشتی فرنگی برمی‌گردد. او سه سال پیش در جریان المپیک ریو به دلیل کسب نتایجی که باب میل خودش نبود از کشتی فرنگی جدا شد. هیچ‌کدام از اعضای شورای فنی و خانواده کشتی دوست نداشتند محمد بنا از کشتی فرنگی برود اما او با تصمیم خودش این کار را انجام داد. امیدوارم که بازگشت دوباره او با موفقیت همراه شود.


وی ادامه داد: بازگشت بنا را به فال نیک می‌گیریم، او مربی موفق و قابل قبولی است. امیدوارم تمام قهر‌ها هم تمام شده باشد و او در المپیک 2020 که 21 ماه دیگر زمان باقی مانده بهترین نتایج را کسب کند. بنا با گریه از کشتی فرنگی رفت و با خنده بازگشت. در شرایط فعلی بزرگترین خدمتی که می‌توان به کشتی فرنگی کرد این است که امنیت فکری برای کشتی‌گیران ایجاد کنیم تا آنها بتوانند با خیال راحت تنها به المپیک توکیو و کسب بهترین نتیجه فکر کنند.


عضو شورای فنی کشتی فرنگی ادامه داد: من از بازگشت بنا خیلی خوشحال هستم اما از همه کسانی که درخصوص بازگشت او اظهارنظر می‌کنند درخواست دارم تا خودزنی نکنند. متأسفانه برخی در صحبت‌های خود می‌گویند کشتی فرنگی کاخ بود که الان به ویرانه تبدیل شده است در صورتی که اصلاً چنین چیزی نیست. مطرح کردن  این اظهارنظرها تنها خودزنی است و هیچ سودی برای کشتی ندارد. در آن مقطع بحرانی بعد از المپیک ریو کمتر کسی می‌پذیرفت که مسئولیت تیم را برعهده بگیرد اما مربیان ما این مسئولیت را برعهده گرفتند و در این چند سالی که روی کار بودند در سکوهای آسیایی و جهانی پرچم ایران را به اهتزاز درآوردند آنها هم زحمت خود را کشیدند و بهتر است خانواده کشتی دست از خودزنی بردارد و به موفقیت این رشته فکر کند.


عضو شورای فنی کشتی فرنگی در پاسخ به اینکه با اعضای شورای فنی درخصوص بازگشت محمد بنا به کشتی فرنگی صحبت شده بود یا خیر، عنوان کرد: با برخی از اعضای شورای فنی این صحبت انجام شده بود و برخی از بزرگان کشتی با مشورتی که با بنی‌تمیم سرپرست فعلی فدراسیون داشتند به این نتیجه رسیدند که بنا به کشتی بازگردد. احتمالاً آنها با من هم تماس گرفتند اما من به خاطر اینکه معمولاً سخت جواب تلفن را می‌دهم از این موضوع بی‌اطلاع بودم. به هر حال مهم این است که این اتفاق در کشتی فرنگی رخ داده است و همه اعضای کشتی فرنگی هم از این انتخاب خوشحال هستند.


علی‌آبادی همچنین در پاسخ به اینکه محمد بنا در مصاحبه‌اش عنوان کرده است با شیوه خودش تیمداری می‌کند و به نظر می‌رسد که با شورای فنی تعامل نداشته باشد، عنوان کرد: در شورای فنی هر کدام از اعضا می‌توانند نظر خود را مطرح کنند و برخی یا با آن موافق‌ یا مخالف هستند. مهم این است که ورزشکار و مربی پای کار قرار بگیرند و به تعهدات خود عمل کنند اگر محمد بنا از شورای فنی کمکی خواست ما او را یاری می‌کنیم و اگر هم ما را قبول نداشتند باز هم در خدمت این کشتی خواهیم بود.


وی همچنین در پایان به بازگشت سوریان، امید نوروزی و قاسم رضایی اشاره کرد و گفت: این کشتی‌گیران سرمایه‌های ایران هستند و باید آنها را حفظ کنیم. سوریان کسی است که هفت مدال طلای المپیک و جهان را در کارنامه خود دارد و اگر پا پیش بگذارد و به کشتی فرنگی کمک کند قطعاً روزهای خوبی در پیش‌رو خواهیم داشت.


انتهای پیام/4051/4057/پ


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته