دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
29 آبان 1397 - 05:30
مربی تیم امید کشتی فرنگی:

کادر فنی بزرگسالان با ما همکاری نکرد

مربی تیم امید کشتی فرنگی گفت: کادر فنی تیم کشتی بزرگسالان همکاری‌های لازم را با تیم امید انجام نداده است.
کد خبر : 327086
13970827000253_Test_PhotoN.jpg

مهدی محمدی در گفتگو با خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری آنا، درباره انتقادهایی که به تیم امید کشتی فرنگی برای کسب نتایجی که در رقابت‌های قهرمانی جهان به دست آورد گفت: تیم از نظر مدال‌آوری نتیجه بدی به دست نیاورد، ما تنها 20 روز این تیم را در اختیار داشتیم و هیچ بازی تدارکاتی با تیم‌ ملی بزرگسالان و جوانان نداشتیم و همچنین هیچ بازی تدارکاتی برون‌مرزی هم برای ما در نظر گرفته نشد.


وی ادامه داد: این تیم تنها دو اردوی کوتاه مدت در سنندج داشت و در این دو اردو هم ما نفرات اصلی خودمان را نداشتیم و بیشتر ملی‌پوشان در اردوی بزرگسالان و جوانان بودند. خدا را شکر با این حال با توجه به این شرایط توانستیم به چهار مدال برنز برسیم، اگر هر کس دیگری جای کادر فنی این تیم بود مطمئن باشید دهمی جهان هم به دست نمی‌آورد.


مربی تیم امیدها عنوان کرد: کشتی‌گیرانی مثل خدری، ارسلان، دلخانی، فلاح و حیدری از تیم بزرگسالان به اردوی ما اضافه شدند و  تنها ملی‌پوشان خود ما ابراهیمی، یوسفی و محسنی‌نژاد توانستند به مدال برسند. سؤال اصلی من این است که ما در کشتی فرنگی چه کاری انجام داده‌ایم که این کشتی‌گیران نتوانستند در این رقابت به مدال برسند. چرا ما باید از نظر ارائه فن به کشتی‌گیران دچار مشکل شویم که آنها نتوانند در تشک فنون خود را اجرا کنند. ما در کار کردن روی دست‌ها، زدن در خاک، نشستن در خاک و ... از دنیا عقب هستیم.  متأسفانه کشتی فرنگی از سال 2014 به بعد دوران عقب‌گرد خود را شروع کرد و هیچ کس هم به این مسائل توجه نمی‌کند، در حال حاضر کشتی برای اینکه در المپیک بماند باید جذاب برگزار شود و کشتی‌گیران ما فنون را به خوبی اجرا کنند اما چرا ما به جایی می‌رسیم که هیچ کدام از کشتی‌گیران نمی‌توانند قدرت اجرایی در ارائه فنون داشته باشند. متأسفانه بزرگسالان ما در این سال‌ها روز به روز افت کرده‌‌اند به‌‌طوری که هیچ کدام نمی‌توانند در خاک قدرت اجرایی داشته باشند. چرا هیچ‌کس به این مسائل توجه نمی‌کند و تنها همه به دنبال حواشی هستیم؟!


محمدی عنوان کرد: تیم بزرگسالان کشتی فرنگی در آسیا عنوان نهمی را به دست آورد و در جهان در جایگاه یازدهم قرار گرفت. این تیم در رده بزرگسالان این نتایج را به دست آورد، آن‌وقت چه انتظاری از تیم امیدها دارند که با 20 روز تمرین قهرمانی جهان را به دست بیاورد. تمامی کشتی‌گیرانی که از تیم بزرگسالان و جوانان به اردوی ما اضافه شدند تنها پنج روز با ما کار کردند و اصلاً فرصتی برای تمرین با ما را نداشتند. من نمی‌دانم که چه بر سر کشتی آورده‌اند و چه برنامه‌ای پیش‌رو دارند اما با این شیوه قطعاً کشتی در آینده نتایج بدتری کسب خواهد کرد.


مربی تیم امیدها تأکید کرد: کشتی مانند زندانی شده است که کشتی‌گیران تنها در اردو هستند و زیر فشار تمرینات قرار گرفته‌اند. این شیوه در هیچ کجای دنیا جواب نمی‌دهد. اگر جسم کشتی‌گیر هم یاری کند روح او از این اردوهای طاقت‌فرسا خسته می‌شود و کم می‌آورد. مگر کشتی‌گیران ما خانواده ندارند که مدام در اردوها حضور داشته باشند. در تمام دنیا به صورت سیستماتیک با ورزشکاران خود برخورد می‌کنند و از پایه به صورت آکادمیک به کشتی‌گیران ما آموزش می‌دهند اما در این چند سال اخیر وضع کشتی به قدری خراب شده است که هیچ‌کدام حتی نمی‌توانند یک فن را به درستی اجرا کنند. کشتی ما با دنیا فاصله پیدا کرده است و تنها به آمادگی جسمانی تأکید می‌کنیم در صورتی که در هیچ کجای دنیا چنین چیزی امکان ندارد. چرا تیم‌های ما در رده نوجوانان و جوانان نتیجه می‌گیرد اما به محض اینکه در رده امیدها و بزرگسالان قرار می‌گیرد نمی‌توانند نتیجه بگیرند. در همه جای دنیا رده نوجوانان و جوانان برای یادگیری و آزمون و خطاست و در بزرگسالان و امیدهاست که تیم نتیجه می‌گیرد اما ما برعکس کار می‌کنیم.


محمدی تأکید کرد: تیم امید تیم المپیکی است و برای المپیک 2020 از این تیم کشتی‌گیر انتخاب می‌شود اما چرا که حتی یک بازی تدارکاتی برای این تیم در نظر گرفته نمی‌شود تا در رقابت‌های قهرمانی جهان به نتیجه قابل قبولی برسد. کسانی که از نتیجه این تیم انتقاد می‌کنند چرا به این موضوع هم اشاره نمی‌کنند که تیم امیدها تنها 20 روز تمرین داشت و در کجای دنیا یک تیم با 20 روز تمرین قهرمان جهان می‌شود.


وی در پاسخ به اینکه خیرآبادی تمایل نداشت با تیم بزرگسالان اردوی مشترک داشته باشد اظهار کرد: دروغ محض است ما چندین بار از تیم بزرگسالان خواستیم که اردوی مشترکی را با تیم امید برگزار کنند، اما نمی‌دانم به خاطر ترس از منافع خودشان یا هر دلیل دیگری از این کار امتناع کردند. من دلیلی ندارم که از خیرآبادی تعریف کنم چرا که کارنامه این مربی برای همه مشخص است. او در المپیک لندن کنار تیم بود و بهترین نتیجه تاریخ را به دست آورد. تیم آذربایجان با این مربی قهرمانی جهان را به دست آورد و یکی از مربیان خوش‌اخلاق کشتی فرنگی است، اما متأسفانه برخی افراد به خاطر اینکه منافع خودشان از دست نرود و یا اینکه خیرآبادی جای آنها قرار نگیرد این صحبت‌ها را می‌کنند وگرنه ما چندین بار درخواست اردوی مشترک دادیم اما پاسخی نشنیدیم. متأسفانه خدری را به ما ندادند در صورتی که هیچ‌ برنامه‌ای برای او نداشتند. برای سایر کشتی‌گیران هم وضعیت به همین صورت بود. کشتی‌گیری مانند خدری که سه سال قهرمانی جهان در رده جوانان را در کارنامه خود دارد چرا هنوز باید درجا بزند؟! او چرا نباید در رده بزرگسالان قهرمانی را به دست بیاورد. من نمی‌دانم چه بلای سر کشتی آورده‌اند اما همین‌ قدر می‌دانم که ما به قدری ضعف فنی داریم و اگر این مشکل را حل نکنیم روز به روز کشتی بدتر از گذشته می‌شود.


محمدی با اشاره به بازگشت دوباره محمد بنا به کشتی فرنگی گفت: بنا و تمامی مربیان کشتی فرنگی سال‌ها برای این رشته زحمت کشیده‌اند و نتایج آن هم در برهه‌ای از تاریخ به دست آوردند. امیدوارم که با بازگشت دوباره این مربی حال کشتی فرنگی خوب شود و عقب‌گردی که در این سال‌ها گریبان کشتی فرنگی را گرفته است از بین برود. هیچ کدام از ما آویزان کشتی فرنگی نیستیم و رزومه و نتایجی که در این چند سال به دست آورده‌ایم کاملاً مشخص است که قصد خدمت کردن به کشتی را داشته‌ایم. از دی‌ماه سال گذشته که برای خیرآبادی حکم سرمربی تیم امیدها را زده‌اند تا به امروز یک ریال حقوق نگرفته است که البته خودش به دنبال حق و حقوق خود نرفته است چرا که این اعتقاد را داشته وقتی با این تیم تمرین نکرده است چرا باید حقوق بگیرد. کمتر کسی چنین اعتقادی را دارد.


مربی تیم امید کشتی فرنگی گفت: به نظرم با توجه به امکانات که این تیم داشت و محدودیت‌های زمانی، ما نتایج بدی کسب نکرده‌ایم. مطمئناً اگر در حق خدری اجحاف نمی‌شد و داوران حق او را نمی‌خوردند ما دوم دنیا می‌شدیم و این حرف و حدیث‌ها پیش نمی‌آمد تیم روسیه در این رقابت‌ها با چهارده مربی حضور پیدا کرده بود و تمامی کشورها هم چنین شرایطی داشتند، اما متأسفانه در ایران با دو تا مربی که مسئولیت همه کارها را برعهده دارند، انتظار بهترین نتیجه تاریخ هم می‌رود. ما در این تیم تمام مسئولیت‌ها را از تدارکاتی تیم تا مسائل فنی برعهده داشتیم.


محمدی به انتخاب مربیان در تیم‌های ملی انتقاد کرد و گفت: کدام یک از این مربیانی که برای تیم‌های ملی انتخاب می‌شوند در باشگاه کار می‌کنند؟ در صورتی که مربی تیم ملی باید به صورت پیوسته با کشتی درگیر باشد و از فنون و قوانین روز دنیا مطلع باشد اما در ایران می‌بینیم که سرمربی‌های تیم ملی بدون اینکه در باشگاه‌ها کار کنند براساس یک سری دلایل نامعلوم به عنوان سرمربی انتخاب می‌شوند. این شیوه‌ای که در کشتی روی کار آمده به هیچ عنوان نتیجه نخواهد داد و مطمئن باشید بدتر از این هم نتیجه می‌گیریم. کشتی‌گیران ما واقعاً پتانسیل قابل قبولی دارند و اگر برنامه‌ریزی انجام شود همین تیم می‌تواند در آینده نزدیک در المپیک توکیو نتایج قابل قبولی کسب کند اما اگر به این روند ادامه دهیم کشتی به 20 سال گذشته برمی‌گردد و نمی‌تواند در کنار تیم‌های قدرتمند و مدعی قرار بگیرد.


وی در پایان به استعفای خیرآبادی از سمت خود اشاره کرد و گفت: من با خیرآبادی صحبت کردم و به او گفتم که تمام جوانب را بسنجد و تصمیم خود را بگیرد، البته همانطور که گفتم هیچ‌‌کدام از ما آویزان کشتی نیستیم و اگر خدمتی هم می‌کنیم تنها به عشق کشتی است. اگر هم قرار باشد در تیم امید‌ها سمتی نداشته باشیم، زندگی همچنان ادامه دارد. خیرآبادی یکی از مربیان تحصیل‌ کرده ایران است و رزومه او برای همه مشخص است، من هم چندین سال است که در کرج باشگاه دارم و از کشتی دور نمی‌شوم اما باید به شما این نکته را بگویم با این شرایط کشتی به هیچ‌جا نمی‌رسد.


انتهای پیام/4051/4057/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته