دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
28 آبان 1397 - 11:27
مدیرعامل مجموعه توچال:

کابین ایرانی در پیست اسکی تله‌کابین توچال استفاده می‌شود

مدیرعامل مجموعه ورزشی توچال گفت: بومی‌سازی کابین ایرانی در پیست اسکی تله‌کابین توچال انجام شده که 10 درصد قیمت خارجی آن است.
کد خبر : 327063
photo_2018-11-18_23-42-01.jpg

 به گزارش خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری آنا، پیست اسکی تله کابین توچال در واپسین روزهای آبان ۹۷ بازگشایی شد. در آیین افتتاح سالانه پیست اسکی مجموعه توچال محمد پرهیزگار مدیرعامل مجموعه فرهنگی ورزشی توچال، سردار محمدباقر ذوالقدر فرمانده پلیس امنیت عمومی تهران بزرگ، عبدی افتخاری رئیس فدراسیون اسکی، سرهنگ مرادی سرکلانتر یکم انتظامی کلان شهر تهران و همچنین سرهنگ یادگاری رئیس پلیس کوهستان حضور داشتند.


پرهیزگار در ابتدای این مراسم در جمع خبرنگاران گفت: افتتاح پیست اسکی با توجه به نظر کارشناسی فدراسیون اسکی و مجوزهای قانونی از مراجع ذی‌صلاح صورت گرفته است و تعرفه استفاده از پیست معادل ۹۸۰ هزار ریال است که شامل بلیط رفت و برگشت به ایستگاه هفت و استفاده از پیست اسکی و مالیات بر ارزش افزوده است. البته به منظور تحقق منویات مقام معظم رهبری حین بازدید از مجموعه توچال مبنی بر همگانی کردن ورزش برخی تسهیلات از جمله استفاده رایگان خانواده معظم شهدا و جانبازان، تخفیف‌های ۴۰ تا ۷۰ درصدی برای خانواده‌های تحت پوشش بهزیستی و کمیته امداد و سایر تسهیلات مصوب برای بازدید‌های گروهی و سازمانی پیش‌بینی شده است که به همراه سایر تعرفه‌های حمایتی پس از بازگشایی سایر پیست‌های اسکی اعلام می‌شود.


مدیرعامل مجموعه توچال افزود: برنامه‌ریزی مدیریت مجموعه به‌گونه‌ای بوده است که استفاده از مجموعه تفریحی، فرهنگی و ورزشی توچال مختص قشر خاصی نباشد و همه مردم از اقشار مختلف بتوانند از مجموعه استفاده کنند و افزایش ۱۰۰ درصدی تعداد بازدید کنندگان از سال ۹۳ تا سال ۹۶ نیز خود گواهی بر این ادعا است.


پرهیزگار از بومی‌سازی کابین در کشور خبر داد و با اعلام اینکه هزینه تولید کابین با فناوری روز ۱۰ درصد قیمت نمونه خارجی آن است، گفت:‌ بر اساس برنامه‌ریزی صورت گرفته تا یک سال آینده تمام مجموعه تله‌کابین توچال به کابین‌های ساخت داخل تجهیز می‌شود. اقتصاد مقاومتی در مجموعه توچال به معنای واقعی همسو با ابلاغ سیاست‌های آن اجرا شد. در این راستا برای اولین‌بار فناوری تولید کابین در کشور بومی‌سازی شد و کابین‌ها را با ۱۰ درصد قیمت‌ها نمونه خارجی و با رعایت الزامات استاندارد و فناوری روز در داخل کشور تولید می‌کنیم.


پرهیزکار در پایان  به برخورداری تله کابین توچال از استاندارد‌های لازم، حداکثر ظرفیت فعلی خدمات دهی در مجموعه را حدود ۶۰۰ نفر در ساعت اشاره کرد و گفت: ظرفیت بین‌المللی استفاده از تله کابین معادل ۱۲۰۰ تا ۲۸۰۰ نفر است و گاهی به دلیل ازدحام جمعیت در برخی از روز‌های تعطیل به جهت رعایت ایمنی و ارایه خدمات استاندارد و کیفی مجبور به عذرخواهی از مراجعه‌کنندگان عزیز و عدم فروش بلیط مازاد هستیم و امیدواریم با تلاش‌های صورت گرفته تیم پژوهشی و تحقیقاتی دانشگاهی و پس از تشکیل کنسرسیومی مشترک امکان توسعه خطوط تله کابین فراهم شود.


انتهای پیام/4051/4048/


انتهای پیام/

ارسال نظر
نظرات بینندگان ۰ نظر
بردیا اسدی
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۲۸ آبان ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۱
۰
امیدوارم ورزش اسکی روز به روز بیشتر پیشرفت کنه
هلدینگ شایسته