دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
27 آبان 1397 - 17:45
رئیس شورای شهر تهران:

حناچی تا سه ماه می‌تواند سرپرست بماند

 رئیس شورای اسلامی شهر تهران گفت: در صورت عدم تأیید صلاحیت، شهردار منتخب تا سه ماه می‌تواند سرپرست بماند.
کد خبر : 326918
n83061554-72595076.jpg

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری آنا از شهرنوشت، محسن هاشمی در پایان نشست فوق‌العاده روز یکشنبه شورای اسلامی شهر تهران با حضور در جمع خبرنگاران، پس از انتخاب پیروز حناچی به‌عنوان سرپرست شهرداری تهران اظهار کرد: در نشست هم‌اندیشی صبح امروز آقای افشانی هم حضور داشتند و موضوعاتی با ایشان در میان گذاشته شد و با توجه به نامه‌ای که بعداً ایشان برای من فرستادند و درخواست ما به وزارت کشور ارسال و در انتظار نتیجه وزارت کشور ماندیم.


رئیس شورای اسلامی شهر تهران در ادامه افزود: در نهایت نامه‌ای از وزارت کشور ساعت یک نیم و بعد ازظهر امروز به دفتر من ارسال شد که نشان می‌داد باید سرپرستی انتخاب شود، بنابراین جلسه فوق‌العاده بعدازظهر را برگزار کردیم و در پایان آقای حناچی با 17 رأی به‌عنوان سرپرست انتخاب شد.


وی با اشاره به علت انتخاب حناچی به‌عنوان سرپرست تصریح کرد: حناچی در بدنه شهرداری حضور دارد و بر اساس قانون نیز کسی که به‌عنوان سرپرست انتخاب می‌شود باید از کارکنان شهرداری باشد و سابقه حضور در بدنه را هم داشته باشد و با اتفاق آرا به این نتیجه رسیدیم که با انتخاب ایشان فاصله مدیریتی کم‌تری رخ می‌دهد.


هاشمی با بیان این‌که بر اساس قانون، وزارت کشور 10 روز فرصت دارد تا حکم شهردار تهران را تأیید کند، افزود: پنج روز گذشته است و ما همچنان منتظر نظر وزارتخانه‌های کشور و اطلاعات هستیم.


هاشمی در پاسخ به این سؤال که آیا این امکان وجود دارد آقای حناچی تأیید صلاحیت نشود، با خنده پاسخ داد: ما خوشبین هستیم، ما کلاً خانوادگی به همه چیز خوشبین هستیم.


وی در خصوص عدم تأیید حکم شهرداری حناچی اذعان کرد: او می‌تواند سه ماه سرپرست بماند و متن حکم سرپرستی وی را به محض اینکه به اتاقم بروم امضا می‌کنم.


هاشمی با بیان اینکه در زمان افشانی پروژه‌های خوبی افتتاح شده است که از جمله آن‌ها می‌توان به پروژه خط هفت مترو، ادامه اتوبان صیاد و تعدادی رو‌گذر و زیر‌گذر اشاره کرد، گفت: دوران شهرداری آقای افشانی مشعشع بود و قانون منع به‌کارگیری بازنشستگان ما را از حضور ایشان محروم کرد.


انتهای پیام/4105/ن


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته