دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
20 مرداد 1394 - 14:23
رئیس شورای سیاستگذاری سما در گیلان خبر داد

افتتاح چهار مدرسه سبز در سال تحصیلی آینده/ سما گیلان، میزبان جشنواره فیلم صدثانیه‌ای و مسابقات رباتیک

رئیس شورای سیاستگذاری سازمان سما در استان گیلان گفت: در سال تحصیلی آینده چهار مدرسه سبز در شهرستان‌های رشت، بندرانزلی، لاهیجان و لنگرود و تعدادی مدارس سما در شهرستان‌های مختلف استان افتتاح خواهند شد
کد خبر : 32691

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، رحمت‌علی صابری حقایق در نشست خبری و مراسم تجلیل از خبرنگاران و اصحاب رسانه استان گیلان با تبریک روز خبرنگار از توجه رسانه‌ها به حوزه آموزش قدردانی کرد و با اشاره به سیاست‌های سازمان سما در سال گذشته گفت : خوشبختانه برنامه‌هایی که در نشست خبری سال گذشته مطرح کردیم تا حد قابل توجهی تحقق پیدا کرد و عملیاتی شد.


صابری ادامه داد: نتایج و آمار حکایت از آن دارد که مجموعه دانشگاه آزاد اسلامی توانسته است نقش قابل ملاحظه‌ای در توسعه علمی کشور داشته باشد. توجه سازمان سما به مقوله کارآفرینی است و این سازمان با هدف توسعه مهارت‌محوری در تلاش است پاسخگوی نیازهای امروز باشد.


صابری نگاه تک بعدی به آموزش و پرورش را اشتباه دانست و گفت: علم و تجربه ثابت کرده است که انسان‌های موفق به جز هوش منطقی به هوش عاطفی­، معنوی­، سیاسی­ و فیزیکی نیاز دارند، در غیر این صورت انسان موفقی نخواهند بود. بنابراین به دنبال ارتقای تک‌بعدی دانش آموزان نخواهیم بود.


این مسئول ماهیت سازمان سما را غیر انتفاعی دانست و گفت : اگر در این مجموعه سودی به دست آوریم در مسیر توسعه و ارتقای کیفیت هزینه خواهیم کرد.








در سال گذشته تعدادی از کلاس‌های مدارس سما استان گیلان به تجهیزات هوشمند مجهز شدند و در سال تحصیلی آینده 50درصد کلاس‌های مدارس سما به تجهیزات هوشمند مجهز خواهند شد

رئیس شورای سیاستگذاری سازمان سما در استان گیلان از اجرایی شدن صد درصدی طرح سلامت در مدارس سما استان گیلان خبر داد و افزود : از دیگر اقدامات ما در سال گذشته راه‌اندازی چهار مدرسه ورزش در مدارس سما استان گیلان بود و قصد داریم تعداد مدارس ورزش را به ده مدرسه افزایش دهیم.


صابری، هوشمندسازی مدارس را یادآور شد و گفت: در سال گذشته تعدادی از کلاس‌های مدارس سما استان گیلان به تجهیزات هوشمند مجهز شدند و در سال تحصیلی آینده 50درصد کلاس‌های مدارس سما به تجهیزات هوشمند مجهز خواهند شد.


وی تعداد دانش آموزان و دانشجویان سما استان گیلان را قریب به 9 هزار نفر اعلام کرد و افزود: در حوزه‌های دانش‌آموزی و دانشجویی و در مباحث مختلف ورزشی، فرهنگی و هنری افتخارات زیادی کسب کردیم که سرآمد آن کسب عنوان قهرمانی دانش‌آموز سما در مسابقات ملی مهارت بود و اکنون این دانش‌آموز برای رقابت در سطح جهانی در رشته IT در کشور برزیل حضور دارد و ما توانسته‌ایم ادعای ارتقای کیفیت را اثبات کنیم.


صابری، دغدغه زیست محیطی سازمان سما را یادآور شد و گفت : در سال تحصیلی آینده چهار مدرسه سبز در شهرستان‌های رشت، بندرانزلی، لاهیجان و لنگرود و تعدادی مدارس سما در شهرستان‌های مختلف استان افتتاح خواهند شد و از دستگاه‌های اجرایی استان به ویژه از استاندار گیلان به علت توجه نسبت به توسعه مدارس سبز قدردانی می‌کنم.


وی از تجهیز کارگاه‌ها و آزمایشگاه‌ها برای بهره‌برداری دانش‌آموزان و دانشجویان خبر داد و گفت : در سال تحصیلی آینده میزبان دو رویداد ملی نخستین جشنواره فیلم صدثانیه‌ای و دومین دوره مسابقات رباتیک دانش‌آموزی خواهیم بود.


در پایان با اهدای لوح تقدیر و هدایا توسط رئیس شورای سیاستگذاری سازمان سما استان گیلان از خبرنگاران و اصحاب رسانه این استان تجلیل شد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته