دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
25 بهمن 1393 - 11:33

اهدای اثر فاخر فرهنگی کشور به دانشکده هنر و معماری دانشگاه آزاد اسلامی شیراز

اثر فاخر و برجسته فرهنگی و تاریخی کشور در مراسمی از سوی بانک پاسارگاد به دانشکده هنر و معماری دانشگاه آزاد اسلامی شیراز اهدا شد.
کد خبر : 3269

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، مشاور مدیر عامل بانک پاسارگاد در این مراسم گفت: چند ماه پیش بزرگ‌ترین اثر فاخر فرهنگی و تاریخی کشور با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در فرهنگسرای هنر تهران به همت بانک پاسارگاد رونمایی شد و پیشنهاد شد که این اثر گرانبها به دانشکده‌های هنر اهدا شود.


محمد رفیعی افزود: بیش از چهار دهه بر روی این اثر کار شده و از لحاظ صفحه آرایی، نگارگری و تهذیب کاری در سطح جهان بی‌نظیر است. این اثر تاریخی کشور می‌تواند منبع بسیار خوبی برای دانشجویان هنر باشد و ما افتخار این را داریم که یک نسخه از این اثر گرانبها را به دانشکده هنر و معماری دانشگاه آزاد اسلامی شیراز اهدا کنیم.


رئیس دانشگاه آزاد اسلامی شیراز هم در این مراسم اظهار کرد: شاهنامه اثری است که تقریباً نگه دارنده زبان پارسی است و سیاست دانشگاه آزاد اسلامی نیز این است که اثرهای ماندگاری در حوزه فرهنگی داشته باشد و حتی دکتر میرزاده رئیس دانشگاه آزاد اسلامی و دکتر طه هاشمی معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه تاکید دارند که سعی شود آثار ماندگاری که در ایران و جهان است به نوعی در معرض دید نسل جوان امروز قرار گیرد.


دکتر حمزه سارویی ادامه داد: با توجه به دنیای مجازی شاید کمتر فرصت می‌کند که این آثار برجسته و فاخر را ببیند و ما قول می‌دهیم حافظان و پاسداران خوبی برای این اثر ماندگار باشیم.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته