دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
27 آبان 1397 - 12:42
معاون آموزشی سما:

عمل به فرمایش‌های رهبری، کشورمان را آباد می‌کند

معاون آموزشی و پژوهشی سازمان سما گفت: عمل به فرمایش‌های مقام معظم رهبری، می‌تواند به بهترین نحو کشور را آباد کند.
کد خبر : 326774
moarefe.moaven.amoozesh (16).JPG

به گزارش خبرنگار حوزه ورزشی گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، عطاءاله سلطانی صبور معاون آموزشی و پژوهشی سازمان سما در مراسم افتتاحیه مسابقات ورزشی که تحت عنوان یادواره شهدای مدافع حرم برگزار شد، ضمن تشکر از نوجوانان و دانش‌آموزان سما اظهار کرد: باید ممنون شهدا باشیم. از شهید دوران نقل می‌کنند که به کمک‌خلبانش گفت چه باغ سرسبزی اما کمکش آن را نمی‌دید. این شهود است و شهید هم از ریشه شهود است.


وی افزود: زمانی که حضرت امام حسین(ع) جایگاه یارانش را در بهشت به آنها نشان داد، دیگر برای شهادت بی‌تاب بودند. 


وی با اشاره به سخن مقام معظم رهبری که فرمودند: «هر جا هستید فکر کنید در مرکز علم هستید»، گفت: عمل به این حرف، کشورمان را آباد می‌کند.


صبور اذعان کرد: وظیفه داریم تلاش کنیم و ورزش را سرلوحه قرار دهیم. شهید احمدعلی نیری، دانش آموز 14 ساله‌ای بسیار موفق و مؤدب بود. آنها مرگ را برای خود فرصت می‌دیدند و آن را انتخاب کردند.


وی بیان کرد: شهید گفته که فهمیدم شهادت بهترین هدف است. حالا حق شهدا بر ما چیست؟ غربی‌ها می‌خواستند جنگ را به داخل ایران بکشانند ولی شهدای مدافع حرم چنین اجازه‌ای به آنها ندادند.


صبور تصریح کرد: باید سبک زندگی اسلامی را سرلوحه زندگی خود قرار دهیم که ورزش نیز در آن بی‌تأثیر نیست. مقام معظم رهبری فرموده‌اند که امر به ورزش، امر به معروف است. فرمایش امام صادق (ع) هم تأکیدی بر واجب بودن ورزش است. وقتی بر پیران واجب باشد، به طریق اولی بر جوانان هم واجب است. شهید ابراهیم هادی کشتی‌گیر بوده و مجاهد نستوهی هم بود پس ورزش را تبلیغی برای دین بدانید.


انتهای پیام/4084/ 4107/پ


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته