دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
27 آبان 1397 - 12:10
ساری در سؤال از زنگنه:

حکومت مقتدر نفت در اهواز به هیچ‌یک از کنوانسیون‌ها پایبند نیست

نماینده سؤال کننده از وزیر نفت گفت: حکومت مقتدر نفت در اهواز به هیچ‌یک از کنوانسیون‌ها پایبند نیست و فلرهای نفتی عامل آلودگی در اهواز، کارون و حمیدیه شده است.
کد خبر : 326757
201707105831398312.jpg

به گزارش خبرنگار حوزه مجلس گروه سیاسی خبرگزاری آنا، علی ساری در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی و در جریان سؤال از وزیر نفت مبنی بر اینکه علت عدم پاسخگویی مدیران نفت،  توزیع نامناسب خدمات اجتماعی و عدم اعطای مالیات شهرداری‌ها چیست؟ اظهار کرد: زنگنه از بهترین انتخاب‌های کابینه روحانی است که به‌خوبی در قامت دیپلمات نفتی در مذاکرات اوپک حاضر می‌شود و از ثروت ملی کشور صیانت می‌کند.


وی در تشریح سؤال ملی خود از زنگنه تصریح کرد: در اهواز و استان خوزستان، حکومت مقتدر نفت به هیچ‌یک از کنوانسیون‌ها پایبند نیست و فعال بودن فلرهای نفتی در چهارگوشه شهر و افزوده شدن فلرهای جدید توسط شرکت کارون موجب ایجاد محیط آلوده در اهواز، کارون و حمیدیه شده است.


ساری با بیان اینکه در آلودگی دو ماهه هوا در تهران برخی دوستان قصد داشتند طرح برداشت سه میلیارد دلار از صندوق توسعه ملی را تهیه کنند، اظهار کرد: برای آلودگی دائمی هوای استان خوزستان به ویژه اهواز، ارگان‌های دولتی خصوصاً نفت، حاضر به فعالیتی در این زمینه نیستند.


نماینده مردم اهواز اضافه کرد: سازمان جهانی بهداشت، آلودگی فلر در حوزه اهواز را عامل انواع بیماری‌ها مانند سکته مغزی و قلبی و بیماری‌های ریوی می‌داند؛ این در حالی است که مدیران نفتی ما به‌خصوص مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران گویا کینه‌ای از گذشته با استان خوزستان دارند.


نماینده سؤال کننده از زنگنه با بیان اینکه مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران اظهار می‌کند که قوانین مصوب برای مالیات بر ارزش افزوده حقوقی نیست، تصریح کرد: از چه زمانی در دفتر ریاست جمهوری روی  قانونی بودن مصوبات مجلس اظهار نظر می‌کنند؟


ساری درباره مسئولیت‌های اجتماعی حوزه انتخابیه‌اش بیان کرد: وزیر نفت توضیح دهند که چرا از کل سه درصد نفتی که مردم خوزستان سهمی باید داشته باشند، تا تیرماه 97 از بیش از 13 هزار میلیارد فقط 800 میلیارد ریال دریافت  کنیم. قبول داریم که این در حیطه وظایف وزیر نیست، اما در خصوص مالیات بر ارزش افزوده و مباحث مربوط به مسائل اجتماعی انتظار داریم وزیر توضیحات مفصلی ارائه دهند.


انتهای پیام/4034/ن


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته