دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
27 آبان 1397 - 11:32

ائتلاف وزرای نتانیاهو برای برگزاری انتخابات زودهنگام

مخالفان نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی تلاش می‌کنند تا مانع از تشکیل جلسه کنست شده و دولت را مجبور به برگزاری انتخابات زودهنگام پارلمانی کنند.
کد خبر : 326728
F180108HP34-640x400.jpg

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا از تایمز آو اسرائیل، وزرای آموزش و امور مالی رژیم صهیونیستی با هم توافق کردند تا ائتلافی برای برگزاری انتخابات زودهنگام پارلمانی در مارس (فروردین) آینده تشکیل دهند.


«نفتالی بنت» و «کولانو چیر موشه کحلون» پیش‌ از این نیز باهم توافق کرده بودند تا نوامبر سال آینده (آبان 1398) که دولت بنیامین نتانیاهو دوره‌اش تمام می‌شود با هم ائتلاف کنند؛ ولی حالا در شرایطی که کابینه وی فروپاشیده تلاش خود را برای برگزاری انتخابات زودهنگام متمرکز کرده‌اند.


بعد از آن‌که «آویگدور لیبرمن» وزیر جنگ رژیم صهیونیستی در اعتراض به اعلام آتش‌بس در غزه از مقام خود استعفا کرد، نتانیاهو سعی کرد تا با همراهی بنت، دولت جدیدی تشکیل دهد که با شکست مذاکرات، کابینه دولت صهیونیستی فروپاشید.


بنت و کحلون با هم توافق کرده‌اند که با تحریم حضور در جلسه کنست در روز جاری باعث عدم توانایی نخست‌وزیر صهیونیستی برای تشکیل دولت جدید شده و زمینه را برای برگزاری انتخابات پارلمانی زودهنگام فراهم کنند.


نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی اعلام کرده است که تمام تلاش خود را برای جلوگیری از برگزاری انتخابات زودهنگام خواهد کرد. نتانیاهو با هشدار به احزاب دست راست افراطی صهیونیستی گفت: «باید از تجربه 1992 میلادی درس گرفت، جایی که اختلافات میان احزاب دست راست افراطی باعث سقوط دولت و پیروزی حزب چپ‌گرای کارگر در انتخابات شد.»


افشای فساد بنیامین نتانیاهو و همسرش و تحقیقات پلیس روی پرونده آن‌ها باعث افت محبوبیت بی‌بی (بنیامین نتانیاهو) شده است.


انتهای پیام/4106/4093/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته