دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
27 آبان 1397 - 10:58
پرتابگر دیسک جانبازان:

استارت طلای پارالمپیک را از ماه آینده می‌زنم

پرتابگر دیسک جانبازان و معلولین گفت: برای کسب مدال طلای پارالمپیک توکیو از ماه آینده استارت خواهم زد.
کد خبر : 326700
AthXorsandAmiri2.jpg

حسین خرسند امیری در گفتگو با خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری آنا، در خصوص آخرین وضعیت ملی‌پوشان جانبازان و معلولین گفت: هر چه جلوتر می‌رویم پیشرفت‌ها بیشتر می‌شود ولی در مقابل سخت‌گیری‌ها نیز افزایش پیدا می‌کند. موفقیتی که در بازی‌های پاراآسیایی جاکارتا به دست آوردیم و عنوان سومی تیمی آسیا را کسب کردیم باعث شده تا توقع کسب مدال از ورزشکاران بسیار زیاد شود.


وی افزود: رسیدن به پیراهن تیم ملی بسیار دشوار است البته بالا رفتن فشارها باعث می‌شود تا عیار ورزشکاران بیشتر شود ولی این یک واقعیت است که ورزش جانبازان و معلولین در ایران مظلوم است. اکثر نفراتی که مشغول تمرین در باشگاه‌های مختلف هستند نیاز به حمایت دارند تا از لحاظ انگیزشی بتوانند به‌طور کامل در خدمت تیم ملی باشند.


نماینده پرتاب دیسک ایران در خصوص اینکه کاروان ورزشی ایران در بازی‌های پارالمپیک 2020 توکیو می‌تواند همچون بازی‌های پاراآسیایی 2018 جاکارتا رکوردشکنی کند، گفت: بدون تردید برای آنکه در بازی‌های پارالمپیک رکوردشکنی کنیم باید مدال‌های طلای بیشتری را کسب کنیم. هزار مدال نقره در جدول رده‌بندی ارزشش از یک مدال طلا کمتر است. باید دید سیاست فدراسیون جانبازان و معلولین چگونه است. اگر ملاک کسب مدال طلا است باید مسابقات داخلی و برون‌مرزی افزایش پیدا کند و پشتوانه‌سازی مناسبی صورت پذیرد. تنها با میدان دیدن است که ورزشکاران محک می‌خورند و آماده کسب موفقیت می‌شوند.


وی درباره اینکه پاداش مدال طلا در بازی‌های پاراآسیایی را دریافت کرده است یا خیر اظهار کرد: هنوز پاداش‌ها را به هیچ کدام از ورزشکاران ندادند و حتی جوایزی که قرار بود از سوی ارگان‌های مختلف استان تهران به من داده شود را نگرفته‌ام. البته این جدید نیست چرا که از تمامی مدال‌آوران تست دوپینگ گرفته و پس از آمدن جواب تست پاداش‌ها داده می‌شود. روال طبیعی این است که تا قبل از پایان سال 2018 ما به جوایز خود برسیم ولی حس می‌کنم پس از عید و در سال 98 پاداش‌ها پرداخت شود.


خرسند امیری در خصوص اینکه از حمایت‌هایی که از ورزش دوومیدانی جانبازان و معلولین می‌شود رضایت دارد یا خیر تصریح کرد: اگر بگویم حمایت نمی‌شویم دروغ گفته‌ام اما این حمایت‌ها کافی نیست. جا دارد از ورزش دوومیدانی که بزرگترین تیم کاروان ورزشی ایران در پارالمپیک خواهد بود حمایت بیشتری شود. امکاناتی که به ما داده می‌شود اکثرا وارداتی بوده اما خوشبختانه دو شرکت داخلی با تولیدات خود ما را امیدوار به آینده کردند. امیدوارم که در سال‌های آینده حمایت‌های کامل‌تری را شاهد باشیم.


وی در خصوص اینکه این آمادگی را می‌تواند کسب کند که در بازی‌های پارالمپیک توکیو مدال طلا بگیرد، تأکید کرد: برای کسب مجوز ورود به المپیک باید بتوانم حد نصاب رنک اول دنیا را کسب کنم. کمی دچار مصدومیت بودم اما در حال ریکاوری هستم و از دو هفته پیش تمرینات خود را شروع کردم. از ماه آینده استارت اصلی را خواهم زد تا بتوانم با تلاشی که در یک سال و نیم باقی مانده تا بازی‌های پارالمپیک توکیو از خود نشان می‌دهم به آمادگی مطلوبی برای کسب مدال طلا برسم.


انتهای پیام/4051/4048/


 


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته