دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
سردار غیب‌پرور:

در هفته بسیج هزار و ۱۵۰ پروژه محرومیت‌زدایی افتتاح می‌شود

رئیس سازمان بسیج مستضعفین گفت: در هفته بسیج هزار و ۱۵۰ پروژه محرومیت‌زدایی و سه هزار واحد کوچک خانگی را افتتاح خواهیم کرد.
کد خبر : 326670

به گزارش خبرنگار حوزه دفاعی و امنیتی گروه سیاسی خبرگزاری آنا، سردار غلامحسین غیب‌پرور در نشست خبری که صبح امروز برگزار شد، برنامه‌های سازمان بسیج مستضعفین به مناسبت فرارسیدن هفته بسیج را تشریح کرد.


وی گفت: بنای ما از ابتدای سال ۹۷ تأکید بر بُعد خدمات‌رسانی است که رزمایش اقتدار عاشورایی اوج آن بود و تجمعی را  در این خصوص در ورزشگاه ۱۰۰ هزار نفری آزادی داشتیم. در هفته بسیج هزار و ۱۵۰ پروژه محرومیت‌زدایی و سه هزار واحد کوچک خانگی را در این هفته افتتاح خواهیم کرد و ۶ هزار گروه جهادی به مناطق محروم اعزام می‌شوند و همچنین  بسیج در حوزه انرژی خورشیدی ورود پیدا کرده و سه هزار واحد نیروگاهی پنج کیلوواتی را افتتاح می‌کنیم و تصمیم داریم آن‌ را تا به 100 کیلووات برسانیم.


رئیس سازمان بسیج مستضعفین ادامه داد: همچنین ۳۰ هزار دانش‌آموز از کارخانه‌ها بازدید خواهند کرد تا از ظرفیت عظیم اقتصادی کشور آگاه شوند و قرار است تا از مدیران و صاحبان هزار و ۵۰۰ کارگاه و کارخانه صنعتی دعوت شود تا با حضور در  مدارس، دانش‌آموزان را با  ظرفیت اقتصادی  کشور آشنا کنند.


وی افزود: با توجه به تجربه موفقی که در مرداد و شهریور امسال تحت عنوان «میز خدمت» داشتیم،  قرار است در هفته بسیج توسط بسیج کارمندی، ۸۰۰ میز خدمت برگزار شود تا با محوریت مساجد، پاسخگوی مردم باشند و حضور مسئولان دولتی در این طرح می‌تواند مرهمی بر مشکلات مردم تلقی و نزدیک شدن مردم به مسئولان می‌تواند مفید باشد.


غیب‌پرور افزود: در هفته بسیج چهار هزار مهندس کشاورزی به 39 هزار روستا اعزام می‌شوند تا به بخش کشاورزی خدمت‌رسانی داشته باشند. در این هفته سه ویژه برنامه داریم که یکی از آن‌ها در حوزه ساخت فیلم کوتاه، مستند و بلند است که ۹۰۰ آثار خارجی از آمریکای لاتین و آسیای شرقی دریافت شده و جشنواره فیلم مقاومت به مدت سه روز در تهران  برگزار می‌شود. این جشنواره در سایر استان‌های کشور از پنج آذر شروع می‌شود و تا اواسط اسفند ادامه خواهد یافت.


رئیس سازمان بسیج افزود: از هشت آذر هم جشنواره فعالان بسیجی فضای مجازی را داریم و همچنین از اول آذر همایش همدردی با مردم یمن را خواهیم داشت تا با این مردم مظلوم همدردی داشته باشیم که در این همایش بین‌المللی مهمانان خارجی و داخلی حضور  دارند.


وی ادامه داد: در هفته بسیج ۲۸ برنامه محوری پیش بینی شده که ۶ برنامه مرکزی آن در تهران برگزار می‌شود.


غیب‌پرور در ادامه به همکاری با وزارت صمت اشاره کرد و گفت: با بعضی از دستگاه‌های دولتی وضعیت همکاری خوبی داریم و آینده را خوب می‌بینم و دولت هم به این نتیجه رسیده که می‌تواند از ظرفیت بسیج استفاده کند و همچنین با صحبت‌هایی که با شورای‌عالی امنیت ملی داشتیم قرار شد تا از ظرفیت بسیج استفاده شود و امیدواریم که این همکاری‌ها وارد فاز اجرایی شود تا کام مردم را شیرین کند.


وی در رابطه با تجمع بسیجیان در پنجم آذر گفت: این تجمع برای سومین بار است که برگزار می‌شود و در سطح کشور شاهد آن خواهیم بود.


رئیس سازمان بسیج در رابطه با شرایط وخیم مردم یمن اظهار کرد: این مردم گرفتار جنایت‌های  رژیمی دست‌نشانده هستند و جمهوری اسلامی با اعلام حمایت و همدردی با این مردم می‌خواهد کاری کند تا صدای این مردم در جهان شنیده شود.


غیب‌پرور با بیان اینکه بسیج در بلایای طبیعی به کمک مردم می‌رود گفت: تمامی گردان‌های بیت‌المقدس وظیفه خدمت‌رسانی به مردم در زمان حوادث طبیعی دارند اما متأسفانه این گردان ابزارهای تخصصی در اختیار ندارد و تصمیم داشتیم که ابزارهای تخصصی را برای این گردان‌ها خریداری کنیم اما با افزایش تورم و وضعیت ملتهب بازار ارز نتوانستیم این کار را انجام دهیم.


گزارش تصویری این نشست خبری را می‌توانید از اینجا مشاهده کنید.


انتهای پیام/۴۰۷۹/4071/ن


 


انتهای پیام/

ارسال نظر
نظرات بینندگان ۰ نظر
سالار احمدی
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۲۷ آبان ۱۳۹۷ - ۱۳:۵۸
۰
زنده باد بسیج و بسیجی
قالیشویی ادیب