دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
20 مرداد 1394 - 15:18

ادعای کنگره آمریکا درباره مخالفت مصر با توافق هسته‌ای

اعضای کنگره آمریکا در بیانیه‌ای مدعی شدند که مصر نیز مانند اسرائیل با توافق هسته ای ایران و گروه 1+5 مخالفت کرده است.
کد خبر : 32666

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا به نقل از روزنامه یدیعوت آحارانوت، تعدادی از نمایندگان کنگره آمریکا که به اسرائیل و مصر سفر کرده‌اند، در بیانیه‌ای مدعی این مسئله شده‌اند.


اعضای این هیئت آمریکایی در دیدار روز گذشته خود با موشه یعلون، وزیر دفاع اسرائیل و همچنین تعدادی از نمایندگان انجمن حزبی موسوم به «متحدان مسیحی کنست»، با این افراد درباره توافق هسته‌ای ایران صحبت کردند. در عین حال اعضای این هیئت با مایکل اورن، سفیر سابق اسرائیل در واشنگتن نیز دیدار داشتند و قرار است امروز نیز به دیدار بنیامین نتانیاهو بروند.


در بخش دیگری از این گزارش به دیدار اعضای این هیئت با تعدادی از مقامات مصر اشاره شده و آمده است که این دیدار محرمانه بوده است.


در عین حال، ترنت فرانک، رئیس انجمن حزبی متحدان اسرائیل در کنگره که رییس هیئت آمریکایی در سفر به خاورمیانه است، مدعی شد: ما در زمینه مخالفت با توافق هسته‌ای ایران در کنار اسرائیل ایستاده‌ایم، زیرا این مسئله را به خوبی می‌دانیم که توافق مزبور بزرگترین تهدید برای متحد محبوب آمریکا محسوب می‌شود.


لابی‌های اسرائیل در آمریکا تلاش بسیاری برای جلب نظر نمایندگان کنگره به دادن رای منفی به توافق انجام می‌دهند و این در حالی است که اخیرا برخی از جمهوری‌خواهان کنگره مدعی شده‌اند که رای کافی برای رد توافق را در اختیار دارند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب