دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
26 آبان 1397 - 18:10
محیط زیست اعلام کرد؛

آموزش محیط‌بانان تالابی برای کمک به اجرای برنامه‌های مدیریت تالاب

مدیر ملی طرح حفاظت از تالاب‌های ایران گفت:برخی از تالاب‌های با اهمیت کشور صاحب برنامه مدیریت جامع هستند که در فرایند اجرا قرار دارند.
کد خبر : 326556
download+(15).jpg

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری آنا از سازمان محیط زیست، ابوالفضل آبشت گفت: توجه به حضور دائمی محیط‌بانان تالابی در منطقه و نقش بسیار با اهمیت این افراد در اجرای میدانی برنامه‌ها، کارگاه چهار روزه‌ای در ارومیه با حضور محیط‌بانان تالاب‌هایی که صاحب برنامه مدیریت جامع هستند، تشکیل و نقش این افراد در اجرایی شدن برنامه‌ها مرور و بررسی شد.


مدیر ملی طرح حفاظت از تالاب‌های ایران با اشاره به اهمیت اجرای نقشه‌های زون بندی تالاب‌ها با کمک محیط‌بانان تالابی افزود: یکی از بخش‌های برنامه‌های مدیریت جامع تالاب نقشه‌های زون‌بندی و کاربری‌هایی است که برای حفاظت و بهره‌برداری خردمندانه از تالاب‌ها تهیه شده است که در این کارگاه علاوه بر مرور نقشه‌ها فرایند اجرایی آنها نیز تشریح و نقش محیط‌بانان در اجرای آنها به بحث و بررسی گذاشته شد.


 وی ادامه داد: بررسی نقشه حوضه آبریز تالاب‌ها و نحوه رصد، پایش و تغییرات تأثیرگذار بر اکوسیستم تالاب‌ها از دیگر مواردی بود که در کارگاه به بحث و بررسی گذاشته شد.


لازم به ذکر است، کارگاه نقش محیط‌بانان تالابی در اجرای برنامه‌های مدیریت جامع در دو دوره و برای هر دوره ۵۰ محیط‌بان، در ارومیه در حال برگزاری است.


انتهای پیام/4044/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته