دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
20 مرداد 1394 - 15:17

حمایت رئیس لابی اسرائیلی از توافق هسته‌ای

رئیس لابی ضد ایرانی در آمریکا ضمن کناره‌گیری از سمت خود، موضع خود در قبال توافق هسته‌ای را نیز تغییر داد.
کد خبر : 32651

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا به نقل از پایگاه خبری آنتی‌وار، گری سامور که پیش از این خود را به عنوان یکی از مخالفان توافق شناسانده بود، اکنون از سمت خود به عنوان رئیس اتحادیه ضد ایران هسته‌ای استعفا و در عین حال حمایت خود از توافق را نیز اعلام کرده است.


بر اساس این گزارش، مواضع جدید وی در حالی اعلام شده است که اتحادیه مزبور به شدت علیه توافق هسته‌ای فعالیت می‌کند و میلیاردهای یهودی آمریکایی نیز حمایت مالی همه‌جانبه‌ای از فعالیت‌های این اتحادیه تحت نظارت شلدون آدلسون، یکی از این میلیاردرها انجام می‌دهند.


این اتحادیه در روزهای اخیر تمامی تلاش خود را معطوف به نابودی توافق هسته‌ای کرده است و برای این منظور به لابی‌های گسترده‌ای با نمایندگان کنگره به منظور جلب مخالفت آنان پرداخته است.


اما سامور در تغییر موضعی آشکار در قبال این توافق، اعلام کرده است که اتحادیه ضد ایران هسته‌ای نیز باید موضع خود را در این‌باره تغییر دهد و حامی توافق شود و حتی بر اجرای آن نیز نظارت داشته باشد. موضعی که با مواضع لابی‌های اسرائیلی در آمریکا تفاوت فاحشی دارد به ویژه آدلسون، میلیاردر مشهور آمریکایی که حامی سرسخت اسرائیل و مخالف ایران است. فردی که سال‌هاست تلاش می‌کند مقامات آمریکا را به حمله نظامی به ایران ترغیب کند.


پیش از این مشخص شده بود که میان گروه‌های لابی‌گر ضد ایرانی اختلافات عمیقی وجود دارد، اما اکنون و در پی استعفای سامور به نظر می‌رسد این اختلافات بیش از پیش نمایان شده و این مسئله باعث خواهد شد تلاش‌های این گروه‌ها برای مخالفت با توافق هسته‌ای تحت‌الشعاع این استعفا و تغییر موضع قرار گیرد.


اکنون و در حالی که توافق روز به روز به مرحله اجرایی شدن و تحقق نزدیک‌تر می‌شود، احتمالا افراد کمتری مایل خواهند بود که سد راه این شیب تند قرار گیرند و با آن مخالفت کنند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب