دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
27 آبان 1397 - 07:29
نماینده مجلس تأکید کرد:

لزوم توسعه معاملات بورسی نفت‌ خام

نماینده مجلس شورای اسلامی بر لزوم توسعه معاملات نفتی در بورس تأکید کرد.
کد خبر : 326482

قاسم ساعدی امروز در گفتگو با خبرنگار خبرنگار اقتصادی خبرگزاری آنا اظهار کرد: فروش نفت ما برحسب پیش‌بینی‌هایی که داریم انجام خواهد شد و مشکلی در این زمینه وجود ندارد.


نماینده مجلس شورای اسلامی گفت: البته می‌دانیم که آمریکا همیشه بدعهدی و ‌کارشکنی می‌کند بر این اساس برنامه‌ریزی لازم در این زمینه صورت گرفته است.


وی ادامه داد: آمریکا مشکلی با برجام ندارد/ او با نظام و ملت و مردم مشکل دارد و از این بابت هم مجلس و هم دولت، سناریوهای متفاوت را برای فروش نفت و راه‌های متفاوت و متنوع را مد نظر قرار داده‌اند.


این نماینده مجلس اضافه کرد: با عنایت به اینکه آمریکا از ماه‌ها پیش موضوع تحریم‌ها را مطرح کرده بود از آن زمان تا اول آبان‌ماه را به مطالعاتی در این بخش پرداختیم و هیچ‌گاه تنها منتظر آبان‌ماه نبودیم و اینکه آبان‌ماه ترامپ چه‌کار خواهد کرد. ما می‌دانیم که سیاست آمریکا یک سیاست تعریف شده برای ملت ما است.


ساعدی تصریح کرد: آمریکا بر اساس این سیاست از پیش تعیین شده برای نظام، دولتمردان و سیاست‌گذاران ما و گروه‌های مطالعاتی مجلس و دولت برنامه‌ریزی کرده است.


نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی گفت: در این راستا مسئولان امر از ماه‌های گذشته تقریباً سناریوهای متنوع و متفاوتی را هم طراحی کرده‌اند و هیچ‌وقت آمریکا نمی‌تواند ما را محدود کند و جالب آنکه خودش هم درگیر رفتار و کردار خود شده و تا حدی که آقای ترامپ از حرف‌هایش عقب‌نشینی کرده است.


وی ادامه داد: پیشتر اعلام کرده بود که باید فروش نفت در ایران را به صفر برساند اما  می‌بینید که آن هشت کشور را باز هم مشمول طرح تحریم‌های‌شان قرار نداده است. ما همیشه می‌دانیم بیشترین فروش نفت ما به چین، هند، کره‌جنوبی و ... است و آمریکا آنها را استثناءکرد و ما مشکلی در زمینه فروش نفت نداریم.


این نماینده مجلس اضافه کرد: آن قسمت از تحریم‌هایی که بعضی‌ از کشورها نمی‌توانند از نفت ما خریداری کنند را مدیریت خواهیم کرد به طوری که  ما هم به شیوه‌های متفاوت از جمله روش توسعه فعالیت‌های بورسی نفت را می‌فروشیم.


ساعدی تصریح کرد: نفت‌مان را در بورس قرار دادیم که برای اولین بار در اقتصاد کشور به اجرا گذاشته می‌شود. اینها همه  آن خلأهای ناشی از تحریم‌شان را تأمین می‌کند و آن خلإ پر می‌شود.


انتهای پیام/4102/4083/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته