دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
20 مرداد 1394 - 11:41

بار دیگر حالت فوق‌العاده در فرگوسن اعلام شد

پس از آنکه پلیس آمریکا به یک نوجوان ۱۸ ساله در فرگوسن تیراندازی کرد و در پی آن ناآرامی‌ها در این شهر افزایش یافت، مقامات فرگوسن بار دیگر در این شهر حالت فوق‌العاده اعلام کردند.
کد خبر : 32634

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا به نقل از آسوشیتدپرس، این اتفاقات در حالی رخ می‌دهد که این روزها سالگرد کشته شدن مایکل‌براون، نوجوان سیاه‌پوست به دست پلیس است.


بر اساس این گزارش، استیو استنگر رئیس ‌پلیس منطقه سنت‌لوئیس در بیانیه‌ای در این‌باره اعلام کرد: حالت فوق‌العاده به این دلیل اعلام شده است که مردم در اعتراض به تیراندازی پلیس به نوجوان 18 ساله دست به تظاهرات زده‌ند.


در بخش دیگری از این بیانیه آمده است:‌خشونت‌های اخیر در جامعه‌ای که در طول یک سال گذشته تلاش خستگی‌ناپذیری برای بازسازی و تبدیل شدن به جامعه‌ای قوی‌تر داشته است، قابل تحمل نیست. با توجه به خشونت‌های ‌ شب گذشته و ناآرامی ها در شهر فرگوسن و امکان آسیب رسیدن به افراد و دارایی‌ها، من به عنوان رئیس پلیس از اختیارات خودم استفاده و حالت فوق‌العاده اعلام می‌کنم.


در عین حال بر اساس اعلام مأموران پلیس فرگوسن در ایالت میسوری، نیروهای در جریان اعتراضات در سالگرد قتل مایکل براون به سوی مردم معترض تیراندازی کرده‌اند که این حادثه احتمالا باعث کشته و زخمی شدن برخی نیز شده است.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته