دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
25 بهمن 1393 - 10:47

باراک‌اوباما قتل سه دانشجوی مسلمان در کارولینا را محکوم‌کرد

باراک‌اوباما، رئیس‌جمهوری آمریکا در روز جمعه با محکوم‌نمودن قتل سه دانشجوی مسلمان در ایالت کارولینای شمالی طی هفته گذشته این اتفاق را «بی‌رحمانه و وحشیانه» خواند و تاکید کرد هیچ‌کس در کشور آمریکا نباید به خاطر دین خود کشته شود.
کد خبر : 3263

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری آنا و به نقل از خبرگزاری رویترز، سخنان رئیس‌جمهوری آمریکا در حالی بیان شد که وزارت دادگستری ایالات متحده آمریکا نیز اعلام کرد برای تحقیق درباره انگیزه فردی که روز سه‌شنبه در ‌«چپل هیل» ایالت کالیفرنیا سه دانشجوی مسلمان را به قتل رساند با پلیس فدرال آمریکا، اف.بی.آی، همکاری خواهد کرد.


سه‌شنبه گذشته در ایالت کالیفرنیا سه دانشجوی مسلمان توسط فردی که همسایه آنها بوده است به قتل رسیدند. در پی این رخداد خانواده های مقتولان از باراک‌اوباما خواستند پلیس فدرال آمریکا را ملزم به دخالت در این قضیه کند. آنها معتقدند فرد ضارب به دلیل تنفر از مسلمانان مرتکب چنین جنایتی شده‌است.


لازم به ذکر است نیروهای پلیس روز جمعه مقدار زیادی اسلحه گرم و مهمات در خانه ضارب یافته‌اند.


از سوی دیگر، رئیس‌جمهور ترکیه روز پنج شنبه از باراک‌اوباما و مقامات آمریکایی به‌دلیل سکوت درباره چنین جنایتی انتقاد کرد.


بان کی‌مون، دبیر کل سازمان ملل نیز روز جمعه با اشاره به اینکه سه دانشجوی مسلمان مقتول در فعالیت‌های انسان‌دوستانه مشارکت داشتند، مراتب همدردی و تاسف خود از این اتفاق را بیان داشت.



انتهای پیام/

برچسب ها: باراک اوباما
ارسال نظر
قالیشویی ادیب