دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
26 آبان 1397 - 01:00

سازمان ملل متحد اشغال بلندی‌های جولان را محکوم کرد

مجمع عمومی سازمان ملل متحد در رأی‌گیری خود، اشغال بلندی‌های جولان توسط رژیم صهیونیستی را محکوم کرد.
کد خبر : 326275

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا از گاردین، کمیته چهارم مجمع عمومی سازمان ملل متحد به‌اتفاق آراء اشغال بلندی‌های جولان را که توسط رژیم صهیونیستی از 1967  روی داده محکوم کرد.


نکته جالب درباره این رأی‌گیری، رأی مثبت 151 کشور به آن است و در مقابل، تنها آمریکا و رژیم صهیونیستی به آن رأی منفی دادند که خود نشان‌دهنده انزوای سیاست‌های تل‌آویو و واشنگتن است.


دولت آمریکا پیش‌ازاین به این قطعنامه‌ها رأی ممتنع می‌داد ولی از زمان به قدرت رسیدن دونالد ترامپ و لابی سنگین صهیونیست‌ها، آمریکا تلاش می‌کند تا در تمامی سطوح از سیاست حمایت بی‌قیدوشرط از صهیونیست‌ها پیروی کند.


رژیم صهیونیستی در تلاش است تا اشغال بلندی‌های جولان را وجهه قانونی ببخشد.


نماینده آمریکا در سازمان ملل متحد پیش‌ازاین گفته بود که کشورش به این قطعنامه رأی منفی خواهد داد. نیکی هیلی با تکرار اتهامات بی‌پایه علیه دمشق افزود: «دولت سوریه توان کنترل کشورش را ندارد. سازمان ملل متحد علیه امنیت اسرائیل اقدام می‌کند که این موضوع پذیرفتنی نیست.»


نماینده رژیم صهیونیستی در سازمان ملل متحد از دولت آمریکا به خاطر این رأی مثبت قدردانی کرد. «دنی دنون» در بیانیه خود نوشت: «باید میان ایجادکنندگان و برهم زنندگان ثبات و امنیت در خاورمیانه فرق قائل شویم.»


رژیم صهیونیستی یک هزار و 200 کیلومترمربع از بلندی‌های جولان را به اشغال خود درآورده است.


انتهای پیام/4106/4093/ن


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته