دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
25 بهمن 1393 - 11:14
معاون نظارت و پایش اداره محیط زیست استان تهران در گفت‌وگو با آنا:

هوای تهران تا فردا برای گروه‌های حساس ناسالم است

معاون نظارت و پایش اداره‌کل حفاظت محیط زیست استان تهران گفت: از آنجا که شاخص کیفیت هوای تهران عدد 104 را نشان می‌دهد، بنابراین امروز تا فردا هوا برای گروه‌های حساس جامعه ناسالم است.
کد خبر : 3262

محمد رستگاری در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری آنا، تصریح کرد: میانگین 24 ساعت منتهی به 8 صبح امروز عدد 104 را برای کیفیت هوا نشان می‌دهد که به معنای ناسالم بودن هوا برای گروه‌های حساس جامعه است. بر اساس پیش‌بینی‌ها این وضعیت تا فردا ادامه خواهد داشت.


معاون نظارت و پایش اداره کل حفاظت محیط زیست استان تهران تاکید کرد: افراد حساس و بیماران از تردد در این روزها خودداری کنند.


به گزارش آنا، بنا بر تحقیقات صورت گرفته درباره هوای تهران، به دلیل تراکم بالای جمعیتی و همینطور استفاده بیش از حد از خودرو هوای تهران در صورت ایستایی و نبود جریان‌های هوا و یا بارش برف و باران در کمترین زمان ممکن به حالت ناسالم می‌رسد.


طبق بررسی‌های صورت گرفته بین عناصر اقلیمی و آلاینده‌های هوای تهران و همینطور میزان مرگ و میر ناشی از بیماری‌های قلبی ارتباط نزدیکی وجود دارد.


گسترش شهرنشینی و توسعه شهرها به همراه افزایش شتابان جمعیت و توسعه فعالیت‌های صنعتی با مصرف بیرویه سوختهای فسیلی به شدت آلودگیها را افزایش داده است که عواقب آن در درجه اول به صورت امراض و بیماری‌های تنفسی، تشدید بیماری‌های قلبی و ریوی، متوجه ساکنان شهرها می شود.


نتایج تحقیقات نشان می‌دهد که بین عناصر اقلیمی مانند دما، رطوبت، تابش، سرعت و جهت باد و میزان فشار با فوت شدگان بیماری‌های قلبی رابطه معنادار و قوی وجود دارد، بطوری که کاهش دما، کاهش تابش و طول روز، کاهش ارتفاع لایه وارونگی و سرعت باد و افزایش فشار باعث افزایش غلظت مواد آلاینده و تراکم آن در لایه محدودی از سطح زمین و در نهایت افزایش تعداد فوت شدگان بیماری‌های قلبی شده است.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته