دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
26 آبان 1397 - 01:22
دانستنی‌های پزشکی؛

مصرف پرتقال پوست را شاداب می‌کند

مصرف پرتقال به‌دلیل داشتن املاحی مانند کربن، کلسیم، فسفر، آهن و تیامین موجب شادابی پوست بدن می‌شود.
کد خبر : 326186
4545.jpg

به گزارش خبرنگار حوزه سلامت گروه اجتماعی خبرگزاری آنا، یکی از میوه‌هایی که خوردن آن در فصل سرما توصیه می‌شود پرتقال است چرا که آب‌پرتقال بدن را در برابر سرما مقاوم کرده و از ابتلای افراد به سرماخوردگی جلوگیری می‌کند؛ پرتقال یکی از غنی‌ترین منابع ویتامین C است؛ همچنین وجود املاحی مانند کربن، کلسیم، فسفر، سدیم، تیامین و آهن از ابتلای افراد به سرطان لوزالمعده جلوگیری می‌کند.


بر اساس این گزارش مصرف پرتقال باعث پایین آمدن کلسترول، ضدعفونی کردن بدن، برطرف کردن گاز معده، جلوگیری از نفخ شکم، آرام کردن بدن، تمیز کردن خون، شادابی پوست، پایین آوردن وزن بدن، برطرف کردن اسید اضافی بدن و مقابله با آبریزش بینی می‌شود؛ همچنین مصرف پرتقال بسیاری از ویروس‌ها و میکروب‌های بدن را پاک کرده لذا میوه‌ای مناسب برای درمان سرماخوردگی است.


همچنین برای استفاده بیشتر از مواد غذایی پرتقال بهتر است که پوست زرد رنگ آن را بگیریم و با پوست سفید و پره‌های داخل آن، این میوه مفید را بخوریم زیرا در پوست سفید آن مواد معدنی زیادی وجود دارد که اثر اسید موجود در پرتقال را خنثی می‌کند.


بر همین اساس، با توجه به آغاز فصل سرما و سرماخوردگی اکثر مردم، مصرف این میوه مفید و اساسی برای همه افراد برای تقویت بدن توصیه می‌شود.


انتهای پیام/4110


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته