دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
25 آبان 1397 - 00:58
نماینده حماس در تهران:

موشک‌های مقاومت می‌تواند قلب تل‌آويو را هدف قرار دهد

نماینده جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) گفت: پیام حمله موشکی اخیر به رهبران رژيم اشغالگر این بود که اگر مقاومت می‌خواست می‌توانست حتی تل‌آويو را هدف قرار دهد.
کد خبر : 326121

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا، خالد القدومی شب گذشته در گفتگوی ویژه خبری شبکه دوم سیما حضور یافت و به تبیین اهداف مقاومت از حمله موشکی به سرزمین‌های اشغالی پرداخت.


قدومی گفت: «درواقع گروه‌های فلسطینی از سیستم مقاومت جامع استفاده می‌کنند، یعنی اینکه اهداف مقاومت کیفی است و از مقاومت در راستای صلح استفاده می‌کنند. مقاومت نظامی ما طبق منشور سازمان ملل متحد است و درنهایت اینکه این ساختار چیزی بود که باعث موفقیت مقاومت شد.»


نماینده حماس در تهران افزود: «در اینجا مقاومت چندین پیام سیاسی از یک میدان نظامی ارسال کرد. در وهله نخست، هنگامی‌که موشک‌های برد کوتاه، به منطقه محدودی در داخل شهرک‌های صهیونیستی شلیک و با دقت به اهداف خود اصابت کردند، پیام روشنی به رهبران صهیونیست بود مبنی بر اینکه اگر مقاومت بخواهد حتی می‌تواند دورتر و قلب تل‌آویو را هدف قرار دهد. پیام دیگر، موضوع موشک‌های کورنت بود. فیلمی که مجاهدان از لحظه اصابت راکت به اتوبوس حامل نظامیان صهیونیست منتشر کردند نشان داد مقاومت در حالی اتوبوس را هدف قرار داد که نظامیان تخلیه‌شده بودند و اتوبوس در حال عزیمت به پارکینگ بود. این یعنی آنکه اگر مقاومت می‌خواست، می‌توانست نظامیان را در داخل اتوبوس هدف قرار دهد و ده‌ها کشته و مجروح روی دست صهیونیست‌ها باقی بگذارد.»


وی تصریح کرد: «مقاومت این کار را نکرد زیرا توافق‌هایی با برخی میانجی‌های محلی و بین‌المللی داشتیم. ما می‌توانستیم دشمنانمان را که کودکانمان را کشته‌اند بکشیم، ولی این کار را نکردیم تا یک پیام آشکار به صهیونیست‌ها بدهیم و آن این است که اگر آن‌ها از تجاوزت خود دست برندارند، ما به حملاتمان ادامه می‌دهیم و اگر شلیک گلوله‌هایشان تمام نشود و دنیا تجاوزت صهیونیست‌ها را نادیده بگیرد، ما نیز همچنان آن‌ها را خواهیم کشت.»


به گزارش آنا، قدومی گفت: «پیام دیگر ما به آن‌ها از راه غافلگیری‌های کوچک بود. به‌عنوان نمونه، جوانی پرچم فلسطین را در دست گرفت و آن احمق‌های صهیونیست فکر کردند می‌توانند با دستگیر کردن جوان فلسطینی پرچم این سرزمین را بر زمین بیندازند، درحالی‌که پرچم فلسطین هرگز بر زمین نخواهد افتاد. آن‌ها وقتی تلاش کردند جوان شجاع فلسطینی را دستگیر کنند، وی در عملیاتی استشهادی خود را منفجر کرد و تعدادی از نظامیان رژیم اشغالگر را به هلاکت رساند. این پیام نخست ما نیست، این آشکارترین پیام ماست.»


نماینده حماس در تهران درباره نحوه واکنش جهان به تجاوزت رژیم صهیونیستی گفت: «اسرائیل از همه خطوط قرمز عبور کرده است و وقتی غیرنظامیان را در جنگ می‌کشد، رسماً توافق ژنو 4 را درباره حقوق غیرنظامیان نقض کرده است. آن‌ها زمانی که شبکه الاقصی، سازمان‌های فرهنگی و تأسیسات ورزشی را هدف قرار می‌دهند، درواقع توافق ژنو 4 را نقض کرده‌اند.»


وی افزود: «باوجوداین، می‌بینیم برخی وزیران امور خارجه کشورهای غربی نخستین جمله‌ای که می‌گویند، به‌جای اینکه کشتار غیرنظامیان را از سوی اسرائیل محکوم کنند از این رژیم حمایت می‌کنند، رژیمی که تنها در 24 ساعت صدها خانوار را از خانه و کاشانه خود آواره کرد. کاخ سفید به‌جای اینکه مقابل این کشتار بایستد و جنایت‌های رژیم صهیونیستی را متوقف کند، صالح عاروری، از فرماندهان مقاومت فلسطین را در فهرست تروریسم قرار می‌دهد. مگر عاروری چه اقدامی علیه منافع آمریکا انجام داده است؟ مگر این است که وی یک قهرمان و فردی مقاوم در برابر اشغالگری است؟»


قدومی با بیان اینکه این‌گونه معادلات باید تمام شود و تجاوزت پایان یابد، گفت: «ما در فلسطین یک پیام آشکار داریم و آن این است که مقاومت هوشمندانه است. هر که ما را بکشد می‌کشیم و معادله خون در برابر خون و قتل در برابر قتل ادامه خواهد یافت. باوجوداین، ما دوست داریم مانند همه ملت‌های جهان، آزادانه و در کمال آرامش زندگی کنیم.» 


انتهای پیام/4106/4033/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته