دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
19 مرداد 1394 - 17:17

حجاب و عفاف و راهکارهای گسترش آن در جامعه و دانشگاه

کارگاه آموزشی یک‌روزه حجاب و عفاف توسط حوزه معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان(خوراسگان) برگزار شد.
کد خبر : 32597

به گزارش خبرنگار آنا، رئیس ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان(خوراسگان) با اعلام این خبر گفت: «حجاب» از ارزنده‌ترین نمودهای فرهنگی، اجتماعی در تمدن ایرانی اسلامی می‌باشد که پیشینه آن به قبل از ورود اسلام می‌رسد، اما در فرهنگ اسلامی به اوج تعالی و منتهای ارزش و اعتبار خود می‌رسد. حجاب و عفاف؛ پدیدة‌ مذهبی ارزشی مهمی در تعالیم اسلامی می‌باشد و توجه به زمینه‌های فرهنگی اجتماعی به عنوان بستر آن بسیار شایسته و لازم می‌نماید و اشاعه و تعمیق آن نیازمند آموزش‌های بنیادین و مداوم در خانواده، مدرسه، دانشگاه و اجتماع است.


سید محسن شریعتی اظهار کرد: در کنار شرایط مساعد اجتماعی، برای ارزش تلقی کردن و الگوپذیری این فرهنگ، نیازمند درونی سازی و نهادینه شدن آن در وجود افراد می‌باشد. بدون شک رسیدن به این هدف، نیازمند مشارکت و توجه جدی همة نهادها و دستگاه‌ها به صورت مستمر و هدفمند می‌باشد.


رئیس ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان(خوراسگان) عنوان کرد: تدوین برنامه جامع فرهنگ عفاف و حجاب با توجه به ضرورت الگوسازی و به روز کردن الگوها، با در نظر گرفتن تنوع فرهنگی موجود در کشور در محیط‌های دانشگاهی از ضروریات اجرای این دوره های آموزشی می باشد.


شریعتی افزود: دراین راستا حوزه معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان(خوراسگان) درصدد برگزاری دوره آموزشی ضمن خدمت ویژه کارمندان دانشگاه با عنوان حجاب و عفاف و راهکارهای گسترش آن در جامعه ودانشگاه بوده است و این کارگاه نیز توسط حجت الاسلام ریاحی معاون فرهنگی اسبق ستاد احیای استان و رئیس کنونی سازمان تبلیغات اسلامی شهرستان لنجان برگزاری شد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته