دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
25 آبان 1397 - 08:00
یاران مهربان/ 113

بزرگراه بزرگ؛ روایت تغییرات بزرگ پس از اتفاقات کوچک

در مجموعه داستان «بزرگراه بزرگ» علاوه بر حضور پررنگ زنان، شاهد تغییرات ناشی از ورود پدیده‌‌ای جدید به زندگی شخصیت‌ها هستیم.
کد خبر : 325859
کتاب.jpg

به گزارش خبرنگار حوزه ادبیات و کتاب گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری آنا، مجموعه داستان «بزرگراه بزرگ» نوشته یوریک کریم مسیحی شامل هفت داستان کوتاه است. بن‌مایه این داستان‌ها، روایت زندگی و دغدغه‌های زنان جامعه امروز ایران است که هریک به گونه‌ای با مشکلات و چالش هایی مواجه هستند.


«سقف»، «بزرگراه بزرگ»، «پياده‌رویی در پياده‌رو»، «گاو صندوق»، «چشم‌هايش»، «ريموت كنترل» و «اين يارو واحد سيزدهيه» داستان‌های هفت‌گانه این کتاب را تشکیل می‌دهند. بزرگراه بزرگ، سومین اثر منتشر شده یوریک کریم مسیحی به‌حساب می‌آید. غالب شخصیت‌های این داستان‌ها افراد عادی و درگیر مسائل روزمره زندگی هستند. تنها در داستان «پیاده‌روی در پیاده‌رو» شاهد حضور عنصر خیال و ترکیب فضای واقعی با فضای فانتزی هستیم.


برخی داستان‌های بزرگراه بزرگ از زاویه دید دانای کل روایت می‌شوند و در مجموع روایت‌ها، ساده و همه‌فهم و در عین حال صمیمی است. نکته محوری این داستان‌ها علاوه برحضور پررنگ زنان، تغییرات ناشی از ورود پدیده‌ای جدید به زندگی شخصیت‌های داستان است. پدیده‌ای که نظم و روزمرگی معمول زندگی آنان را متحول کرده و اتفاقات جدیدی را رقم می‌زند. اگر خوانندگان، داستان‌های این کتاب را به همان ترتیبی که نویسنده چیده است بخوانند، بیشتر در فضای ذهنی مورد نظر کریم مسیحی قرار خواهند گرفت.


کتاب مجموعه داستان «بزرگراه بزرگ» نوشته یوریک کریم مسیحی در 146 صفحه و با قیمت 5 هزار تومان توسط نشر بیدگل روانه بازار نشر شده است.


انتهای پیام/4104/ ن


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته