دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
درخشان در گفتگو با آنا:

کی‌روش شأن مربیان داخلی را حفظ نمی‌کند

پیشکسوت فوتبال کشورمان گفت: کی‌روش علاقه‌ای به تماشای بازی‌های لیگ برتر کشورمان ندارد و هیچ‌گاه شأن مربیان داخلی را حفظ نمی‌کند و برای آنها احترامی قائل نیست.
کد خبر : 325619

حمید درخشان پیشکسوت فوتبال کشورمان و باشگاه پرسپولیس و سرمربی سابق سرخپوشان پایتخت در گفتگو با خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری آنا درخصوص حواشی اخیر پیرامون تیم ملی فوتبال و نیز حضور نیافتن کارلوس کی‌روش سرمربی تیم ملی در ورزشگاه آزادی برای تماشای دیدار حساس فینال لیگ قهرمانان آسیا بین دو تیم پرسپولیس و کاشیما آنتلرز ژاپن در حالی که جیانی اینفانتینو رئیس فدراسیون جهانی فوتبال (فیفا) و نیز شیخ سلمان و بسیاری از چهره‌های سرشناس دنیای فوتبال و نیز دنیای سیاست، در استادیوم آزادی حضور یافته و از نزدیک بازی را تماشا کردند، اظهار داشت: کارلوس کی‌روش از زمانی که به فوتبال کشورمان آمده است، همیشه چنین رفتارهای خارج از چارچوب و عرف را داشته است و این مسأله تنها مربوط به اتفاق اخیر نیست.


وی افزود: کی‌روش به عنوان سرمربی تیم ملی فوتبال کشورمان، هیچگاه نگاه ملی به فوتبال ایران نداشته است و تنها تعدادی از افراد از بازیکنان گرفته تا کادرفنی و ... را دور خود جمع کرده و جابجایی‌های کمی را داشته است. ایشان هیچ علاقه‌ای به تماشای بازی‌های لیگ برتر کشورمان ندارد و حرکتی در این زمینه انجام نمی‌دهد و همانطور که مشاهده کردید، در بهترین و مهم‌ترین اتفاق فوتبالی کشورمان در رده باشگاهی نیز حضور نداشت.


درخشان ادامه داد: اگر به نفرات دعوت شده به تیم ملی نیز نگاه کنید، کی‌روش از تیم‌های بالای جدول مانند پدیده و سپاهان بازیکنی را دعوت نکرده و اصولا توجهی به بازیکنان داخلی ندارد و به لیگ ایران کمتر توجه می‌کند.


پیشکسوت فوتبال کشورمان و باشگاه پرسپولیس در ادامه اظهار کرد: کی‌روش هیچگاه شأن مربیان داخلی و وطنی را حفظ نمی‌کند و برای آنها احترامی قائل نیست و اصولا تعاملی هم با مربیان داخلی ندارد. همچنین با بازیکنانی که در لیگ ایران بازی می‌کنند نیز رابطه خوبی ندارند و بسیار دیده شده که یک بازیکن تا زمانی که در لیگ ایران توپ می‌زند و بازی‌های درخشانی انجام می‌دهد، به تیم ملی دعوت نمی‌شود اما زمانی که لژیونر می‌شود، توسط کی‌روش به تیم ملی دعوت می‌شود.


وی تصریح کرد: کی‌روش پیش از جام جهانی مدعی شد که بازیکنان لیگ داخلی ایران کیفیت پایینی دارند و آماده نیستند اما دیدیدم که در جام جهانی، همین بازیکنان داخلی بودند که خوش درخشیدند.


درخشان گفت: از زمانی که هدایت تیم ملی فوتبال کشورمان به کی‌روش سپرده شده، از نظر فنی، تیم ملی پسرفت داشته و حرکتی رو به جلو نداشته‌ایم و بازی‌های تهاجمی نیز از یادمان رفته است. مگر ژاپن، استرالیا، کره جنوبی و ... دفاع کردن بلد نیستند؟ آنها هم بلدند که دفاعی بازی کنند اما آنها در همه زمینه‌ها در تیم‌شان پیشرفت دارند، علاوه بر اینکه مربیان این تیم‌ها حتی نصف کی‌روش هم پول نمی‌گیرند. متأسفانه مسئولان فدراسیون فوتبال قراردادی را با کی‌روش بسته‌اند که نمی‌توانند اخراجش کنند و باید تا جام ملت‌های آسیا تحملش کنند. تیم ملی در سال‌های حضور کی‌روش نه‌تنها بازی هجومی یادش رفته بلکه هیچ افتخاری را نیز کسب نکرده است.


سرمربی سابق پرسپولیس ادامه داد: از این رفتارهای خارج از عرف کی‌روش ماه گذشته نیز شاهد بودیم، جایی که رامین رضاییان عضو هیچ باشگاهی نبود و در لیست دعوتی‌های تیم ملی برای بازی با بولیوی هم نبود، اما در تمرینات تیم ملی حاضر شد و در کمال تعجب، روی نیمکت تیم ملی نیز در بازی با بولیوی نشست. احساس می‌کنم در این قضایا کی‌روش تفاوت‌ها و استثنائاتی بین بازیکنان قائل است و تنها گروه خاصی را دور خود جمع کرده و به بقیه افراد خارج از این گروه توجهی نمی‌کند.


وی در پایان گفت: معیاری برای انتخاب بازیکنان تیم ملی وجود ندارد و همیشه از زمان حضور کی‌روش همین‌گونه بوده است. با این حال آرزو می‌کنم با این همه هزینه‌ای که برای تیم ملی فوتبال شده است، این تیم بتواند در جام ملت‌های آسیا نتیجه بگیرد و با برگزاری بازی‌های آبرومندانه، قهرمان شود.


انتهای پیام/4103/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته