بررسی 28 هزار شکایات مردمی از تخلفات صنفی و غیرصنفی
به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری آنا از شاتا، شهرام میرآخورلو عملکرد تلفن 124 ستاد خبری سازمان صنعت ، معدن و تجارت استانها را در مهرماه سال 97 تشریح و اظهار کرد: در راستای اقدامات حمایتی ، نظارتی بهمنظور کنترل دقیقتر قیمت بازار کالا و خدمات توسط ستادهای خبری سازمانهای صنعت، معدن و تجارت جمعاً بیش از 28 هزار شکایات مردمی مربوط به تخلفات صنفی و غیرصنفی از طریق تلفن 124 ستادهای خبری مستقر در سازمان صنعت ، معدن و تجارت استانها در بخش کالا و خدمات دریافت و بررسیشده است که 89 درصد در بخش کالا و 11 درصد در بخش خدمات بوده است.
وی با اشاره به لیست کالاها و خدماتی که بیشترین تعداد شکایت را داشتند، عنوان کرد: در این مدت نان، رب گوجهفرنگی و همچنین رستورانهای غذاخوری و تعمیرگاههای خودروهای سبک به ترتیب بیشترین سهم شکایات را در بخش کالا و خدمات به خود اختصاص دادهاند و بیشترین تعداد شکایات دریافتی به ترتیب نوع تخلف به گرانفروشی ، تقلب و عدم درج قیمت تعلق داشته است.
این مقام مسئول ضمن اشاره به سیاست و تدبیر سازمان جهت تسریع در احقاق حقوق شاکیان و جبران خسارت وارده در مواردی که موضوع شکایات موضوع عمومی و فراوانی نداشته باشد و واحد صنفی دارای سابقه تخلف نباشد، اظهار کرد: در این بازه زمانی از مجموع شکایات واصله توسط ستادهای خبری سازمان صنعت، معدن و تجارت استانها، 586 فقره برابر با 2 درصد از کل شکایات که جنبه خصوصی داشته باارزش بیش از 13 میلیارد ریال، قبل از تشکیل پرونده تخلف در کارگروههای رسیدگی استانی منجر به مصالحه و جلب رضایت شاکیان شده است.
عضو هیات مدیره سازمان حمایت مصرفکنندگان و تولیدکنندگان در پایان تصریح کرد: سامانه دریافت و رسیدگی به شکایات این سازمان از طریق شماره تلفن 124 شبانهروزی برای دریافت شکایت، انتقاد، پیشنهاد و نظرات مردمی معرفی کرد و از شهروندان خواست تا در صورت مشاهده هرگونه تخلف اقتصادی درزمینهٔ عدم درج قیمت ، عدم صدور برگ خرید ، تقلب ، گرانفروشی و عدم عرضه مراتب را اعلام تا در سریعترین زمان با اولویت مورد رسیدگی قرار گیرد.
انتهای پیام/4094/
انتهای پیام/