دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
23 آبان 1397 - 08:00
سفیر ایران در ژاپن:

روابط فرهنگی ایران و ژاپن به هزاران سال قبل بازمی‌گردد

سفیر ایران در ژاپن با بیان اینکه ایران و ژاپن روابطی دیرینه دارند، گفت: امروز با تکیه بر تاریخی بلند، دو کشور ایران و ژاپن شاهد روابط دوستانه و تاریخی هستند.
کد خبر : 325556
24_404636.jpg

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا از دفتر رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در ژاپن، «مرتضی رحمانی‌موحد» در نخستین همایش بین‌المللی مانگای اسلامی در ژاپن با قدردانی و تشکر از رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در ژاپن گفت: «بی‌تردید تعاملات و همکاری‌ها در قالب فرهنگ شکل می‌گیرد و فرهنگ نیز در اشکال مختلف خود را نمایان می‌کند که باعث آشنایی و شناخت هرچه بیشتر ملت‌ها با یکدیگر می‌شود».


سفیر ایران در ژاپن افزود: «بسیار خوشحالم در کشوری مأموریت دارم که عامل فرهنگی در تعاملات و ارتباطات آن نقش بسیار مهمی دارد؛ ضمن اینکه ارتباطات فرهنگی دو کشور بزرگ ایران و ژاپن به هزاران سال قبل بازمی‌گردد و امروزه با تکیه بر این تاریخ بلند و پر تلاش، دو کشور شاهد روابط دوستانه و تاریخی بوده و هستند».


وی درباره سالگرد نودمین سال آغاز روابط رسمی ایران و ژاپن گفت: «در 2019، دو طرف عزم جدی برای اجرای برنامه‌های متنوع فرهنگی را در دستور کار قرار دادند و برنامه امروز در این سطح و با حضور دیگر کشورها برای معرفی و شناخت یکی از زمینه‌های مهم فرهنگی را اقدام ارزشمندی می‌دانیم که می‌تواند در کنار دیگر زمینه‌ها بسترساز توسعه روابط و تعاملات فی‌مابین باشد و امیدوارم روزبه‌روز شاهد تقویت و توسعه همکاری‌ها باشیم».


«حسین دیوسالار»، رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در ژاپن در ادامه این مراسم گفت: «همه تلاش‌ها زمینه‌ساز توسعه همکاری‌ها و تعاملات فی‌مابین است و درحال‌حاضر نیز در ادامه مسیر، تلاش‌ها و برنامه‌های متنوعی را اجرا کرده‌ایم، زیرا معتقدیم دو ملت بزرگ ایران و ژاپن علاقه‌مندی فراوانی به فرهنگ و تمدن کهن و غنی یکدیگر دارند و این برنامه نیز در راستای فعال کردن یکی دیگر از زمینه‌های فرهنگی میان دو کشور تدارک دیده شده است».


طبق این گزارش، هنرمندانی از کشورهای ایران، ژاپن، فیلیپین، آمریکا، آلمان، مالزی و اندونزی در همایش بین المللی مانگای اسلامی شرکت کردند.


در پایان این مراسم اثر «مرضیه میثمی‌آزاد» و «یگانه مقدم» از ایران با عنوان «United Heroes» جایگاه نخست را کسب کرد.


انتهای پیام/4106//4033


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته