دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
22 آبان 1397 - 18:05

معرفی ۹۱ شکارچی متخلف به قانون در خراسان رضوی

مدیر کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی از دستگیری 91 شکارچی متخلف طی یک ماه گذشته در استان خبر داد.
کد خبر : 325547

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری آنا از محیط زیست خراسان رضوی، تورج همتی گفت: در ماه گذشته مأموران یگان حفاظت محیط زیست استان با گشت‌های مستمر و بیتوته در مناطق و زیستگاه‌های استان موفق به دستگیری  91 نفر شکارچی غیر مجاز شدند و متهمان را طی 58 فقره پرونده به مراجع قضایی معرفی کردند.


وی به کشف و ضبط 25 قبضه اسلحه شکاری و قریب 200 تیر فشنگ مربوطه از متخلفان اشاره کرد و افزود: 6 قبضه از سلاح‌های مکشوفه فاقد مجوز بوده است.


این مقام مسئول همچنین گفت: متاسفانه  25 رأس از انواع پستانداران وحشی توسط متخلفان یاد شده از چرخه طبیعت حذف شده‌اند.


وی در این خصوص به کشف لاشه 14 رأس قوچ و میش وحشی، یک رأس آهوی وحشی،9 رأس گراز و یک قلاده روباه از دستگیر شدگان اشاره کرد و افزود: 97 پرنده وحشی نیز از متخلفان کشف شده که در این میان دو بهله پرنده شکاری بالابان  و 16 بهله دلیجه نیز وجود داشته است.


همتی ضرر و زیان وارده از سوی متخلفان به محیط زیست استان طی مهر ماه جاری را بیش از 5 میلیارد ریال برآورد کرد و افزود: محیط‌‌بانان به منظور پیشگیری از جرائم شکار و صید، با پایش شبانه روزی موفق به پیشگیری از 7 مورد وقوع شکار غیر مجاز نیز شده‌اند و پرونده این متخلفان نیز در مراجع قضایی گشوده شده است.


وی همچنین از گستردگی حوزه فعالیت یگان حفاظت محیط زیست سخن گفت و افزود: محیط‌بانان موفق شدند 2800 رأس دام شامل بز و گوسفند که به‌طور غیر مجاز  در مناطق چهار گانه محیط زیست در حال چرا بودند را از مناطق به بیرون  هدایت و برای مالکان دام‌ها نیز تشکیل پرونده دهند.


مدیر کل حفاظت محیط زیست استان همچنین در خصوص اقدامات جلوگیری از آلودگی‌های زیست محیطی گفت: طی پایش و کنترل منابع آلاینده، در بازه زمانی یاد شده، 40 مورد آلودگی منابع مهار شد و 31 واحد صنعتی نیز اخطاریه‌های زیست محیطی دریافت کرده‌اند.


همتی از استمرار طرح آموزشی یک‌ساعت با محیط بان در استان خبر داد و افزود: در راستای اجرای این طرح محیط‌بانان علاوه بر وظایف ذاتی خود به منظور ارتقاء فرهنگ زیست محیطی در مدارس و حاشیه روستاهای مناطق چهار گانه حدود 260 ساعت کلاس آموزشی برگزار کرده‌اند.


انتهای پیام/4044/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته