دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
علیرضا صدرا:

علامه جعفری نه‌تنها حکیم بلکه خودش حکمت بود

استاد دانشگاه تهران گفت: علامه جعفری عمق معنا و مفهوم حکم را درک کرده بود به آن رسیده بود و چنین شده بود، نه‌تنها حکیم بلکه خودش حکمت بود.
کد خبر : 325532

علیرضا صدرا در گفتگو با خبرنگار حوزه معارف اسلامی گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری آنا، در خصوص علامه جعفری گفت: بزرگداشت یاد و خاطره استاد، حکیم و فیلسوف بحرالعلوم، علامه جعفری بسیار ضروری است.


وی افزود: علامه جعفری از حکمای مطرح تهران و نواندیش بود و در عین‌حال دغدغه عمل را داشت و به دنبال پاسخ به پرسش‌ها بر اساس مقتضیات زمان بود. ایشان به تعبیری بهجت‌الحکما است، جامع تمام مشاهیر حکمی و عصاره متعالی است.


عضو هيأت علمی دانشگاه تهران تصریح کرد: به تعبیری فراتر از حکمت صدرایی، بحث حکم معقول را مطرح کرد، ایشان نظریه‌پرداز این حکمت بود، علامه جعفری جامع تمام مشاهیر است و دارای حکمت متعالی بود. فراتر از حکمت صدرایی نظریه‌پرداز این حکم نیز بود. علامه جعفری حکمتش در جای خودش این وضعیت را دارد، اما پیش از حکمتش، اخلاقش، خضوع، ادبش است که در کنار سایر خصوصیاتش او را برجسته کرد.


وی یادآور شد: برخی بسیار حکمت خوانده و باسوادند اما نفهمیده‌اند، خواندن غیر از فهمیدن است در حقیقت اینگونه افراد کتابخانه حکمت هستند، اما کتاب حکمت نیستند، برخی فهمیده‌اند اما به حکمت نرسیده‌اند، ولی علامه جعفری به تمامی این حکم‌ها رسیده بلکه شده بود.


صدرا خاطرنشان کرد: ایشان عمق معنا و مفهوم حکم را درک کرده بود به آن رسیده بود و چنین شده بود، نه تنها حکیم بلکه خودش حکمت بود، حرفش، سکوتش، سکونش و حرکتش همه حکمت بود، حتی شوخی و لطیفه‌گویی او بر اساس حکمت بود. علامه جعفری خودش مسرور بود و بهجت و فرح داشت.


انتهای پیام/4090/


انتهای پیام/

برچسب ها: ana Ananews آنا فرهنگ هنر
ارسال نظر
هلدینگ شایسته