دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
در گفت‌وگو با آنا

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی خوزستان : 8 طرح فرهنگی ماندگار در اهواز اجرا می‌شود

دبیر هیات امنا و رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان خوزستان از اجرا و برگزار شدن 8 طرح فرهنگی ماندگار در سال‌های 94 و 95 در اهواز خبر داد.
کد خبر : 32534

دکتر شهرام لک در این خصوص به خبرنگار خبرگزاری آنا گفت: فرهنگ، شالوده و زیربنای جامعه به عنوان یکی از ابزارهای موثر و کاربردی در ایجاد تحولات است، بنابراین توجه به این موضوع حائز اهمیت است .


وی با بیان اینکه طرح‌های فرهنگی ماندگار با توجه به اهداف و نوع کارکرد تاثیرگذاری بیشتری در جامعه خواهند داشت، اظهار کرد : با توجه به وجود بیش از دو میلیون نفر از افراد مختلف جامعه با قومیت و گرایش‌های متفاوت در دانشگاه آزاد اسلامی در قالب دانشجو، هیات علمی و کارمند و گستردگی واحدهای آن در سراسر کشور، این دانشگاه نقش مهمی را در تحولات فرهنگی و اجتماعی جامعه خواهد داشت.








لک:‌ واحد اهواز 8 طرح جدید و خلاقانه فرهنگی را مورد بررسی و تائید قرار داده است، این طرح‌ها را شامل آفرینش‌ نو، نگین مقاومت، پارک فرهنگ و هنر، مفاتیح الحیاه، دروازه تشیع، اشک نخل، جشنواره علی بن مهزیار و جایزه خلاقیت است

وی افزود: در دو سال اخیر با حضور دکتر میرزاده در دانشگاه آزاد اسلامی توجه به موضوع فرهنگ افزایش یافته و فعالیت‌های فرهنگی رنگ و صبغه دیگری به خود گرفته است که اجرای طرح‌های ماندگار فرهنگی یکی از این فعالیت‌ها است.


دبیر هیات امنا و رئیس دانشگاه آزاد اسلامی خوزستان با بیان اینکه در راستای سیاست‌های تبیین شده مقام معظم رهبری و بخشنامه‌های دانشگاه، واحد اهواز 8 طرح جدید و خلاقانه فرهنگی را مورد بررسی و تائید قرار داده است، این طرح‌ها را شامل آفرینش‌ نو، نگین مقاومت، پارک فرهنگ و هنر، مفاتیح الحیاة، دروازه تشیع، اشک نخل، جشنواره علی بن مهزیار و جایزه خلاقیت خواند.


وی ساخت خانه فرهنگ و هنر، متمرکز شدن فعالیت‌های هنری فرهنگی، فضاسازی فرهنگی مقبره شهدای گمنام دانشگاه، راه‌اندازی کلوپ صوتی، برگزاری پاتوق‌های فرهنگی برای تعامل فعالان فرهنگی، راه‌اندازی غرفه‌های فروش محصولات فرهنگی را از ثمرات اجرای این طرح‌ها خواند.


این مسئول گفت: به منظور آشنایی دانشگاهیان با معیارها و شاخص‌های سبک زندگی ایرانی- اسلامی نیز همایش‌ها و برنامه‌هایی در سطح کشور و استان از قبیل همایش ملی(خوزستان، دروازه تشیع) به همراه میزگرد بررسی آسیب‌ها و چالش‌های معاصر در عرصه شیعه‌شناسی با توجه به کشورهای همسایه و فعالیت وهابی‌ها برگزار می‌شود.


رئیس شورای فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی واحد اهواز با اجرای طرح اشک نخل، شخصیت نویسندگان خوزستان شناسایی می‌شود، گفت: این طرح به بیان شرح حال و حکایت جوهر قلم نویسندگان و نخبگان خوزستانی می‌پردازد.


لک از برگزاری جشنواره علی بن مهزیار اهوازی خبر داد و اظهار کرد: این جشنواره به منظور بزرگداشت و معرفی شخصیت و نقش علی بن مهزیار در اهواز می‌پردازد.


رئیس واحد اهواز با توجه به اجرای طرح جایزه خلاقیت از سال آینده گفت: بر اساس این طرح، ایده‌های برتر فرهنگی و اجتماعی دانشگاهیان جمع‌آوری و ایده‌های برتر به منظور اجرا در واحدهای دانشگاهی انتخاب می‌شوند.


وی درباره زمان اجرا و برگزاری این طرح‌ها افزود: این طرح‌ها به تصویب شورای فرهنگی و اجتماعی دانشگاه آزاد اسلامی رسیده و در اواخر سال جاری و سال آینده برگزار می‌شوند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته