دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
با قدرت پردازش 156 گیگاهرتز

مرکز محاسبات پیشرفته واحد اهواز راه‌اندازی شد

رئیس دانشکده فنی و مهندسی واحد اهواز گفت: فاز اول مرکز محاسبات پیشرفته دانشکده فنی و مهندسی دانشگاه آزاد اسلامی واحد اهواز با قدرت پردازش 156 گیگاهرتز راه‌اندازی شد
کد خبر : 32531

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، دکتر اشکان غفوری در مراسم افتتاحیه این مرکز که با حضور معاونان و همچنین مدیران دانشگاه آزاد اسلامی واحد اهواز در طبقه همکف دانشکده فنی و مهندسی این دانشگاه برگزار شده بود، با توجه به راه‌اندازی فاز اول این مرکز، اظهار کرد: مرکز محاسبات پیشرفته براساس الگوی مرکز محاسبات سریع دانشگاه‌های معتبر کشور طراحی و اجرا شده است .


وی با تاکید به اینکه راه‌اندازی این مرکز گام موثری در پیشبرد اهداف پژوهشی و ارتقای کیفی تحقیقات دانشجویان و استادان مقاطع تحصیلات تکمیلی خواهد داشت، افزود: این مرکز به عنوان آزمایشگاه عددی با امکان کنترل از دور، با ظرفیت 104 گیگابایت، قدرت پردازش 156 گیگا هرتز و ذخیره‌سازی 5 ترابایت را دارد.


رئیس دانشکده فنی و مهندسی واحد اهواز همچنین اظهار امیدواری کرد که فاز دوم این مرکز با قابلیت ارتقای ظرفیت رم به 232 گیگابایت و قدرت پردازش 356 گیگا هرتز نیز در آینده نزدیک راه‌اندازی شود.


در پایان این مراسم، از زحمات غفوری، دکتر شهرام شهرویی،دکتر علی بهروزی فر و مهندس محمد مهدی شهیب در راه‌اندازی این مرکز تقدیر شد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته