دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
22 آبان 1397 - 06:36
وزیر بهداشت خواستار شد؛

ممنوعیت تبلیغات چیپس و سوسیس

سخنگوی سازمان غذا و دارو گفت: وزیر بهداشت در نامه‌ای به وزیر فرهنگ و ارشاد و رئیس صدا و سیما خواستار اعمال ممنوعیت تبلیغات اقلام آسیب رسان سلامت شد.
کد خبر : 325287

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری آنا از سازمان غذا و دارو، کیانوش جهانپور گفت: به دنبال برگزاری جلسات متعدد با حضور مسئولان مربوطه در حوزه‌های بهداشت، غذا و دارو و همچنین سازمان استاندارد، فهرست اقلام کالاها و اقدامات آسیب‌رسان به سلامت بازنگری و اولویت‌بندی شد.


وی افزود: به این ترتیب ۳۶ قلم کالا و اقلام آسیب‌رسان سلامت شناسایی و اولویت بندی شدند؛ به طوری که مورد اول تا ۲۲ این فهرست در اولویت اول، ۲۳ تا ۲۸ در اولویت‌ دوم و ۲۹ تا ۳۶ در اولویت سوم قرار گرفتند.


جهانپور با اشاره به ماده ۴۸ قانون الحاق موارد به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت و بند ج ماده ۷ احکام دایمی برنامه‌های توسعه، ادامه داد: بر اساس همین موارد قانونی و لزوم اجرای آن و همچنین به منظور صیانت از سلامت جامعه در قبال تبلیغات اقلام این فهرست و جلوگیری از القای مصرف آنها،  سیدحسن هاشمی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در نامه‌ای به وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و رئیس سازمان صدا و سیما، اعمال ممنوعیت تبلیغات اقلام این فهرست در تمامی رسانه‌ها و موارد تبلیغاتی را خواستار شد.


سخنگوی سازمان غذا و دارو با اشاره به تبعات مصرف این اقلام برای سلامت، ابراز امیدواری کرد که مسئولان مربوطه هر چه سریع‌تر نسبت به ممنوعیت تبلیغ این ۳۶ قلم کالا و اقدام آسیب‌رسان سلامت اقدام کنند.


انتهای پیام/۴۰۴۴/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته