دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
19 مرداد 1394 - 13:39
در نشستی به مناسبت روز خبرنگار

وزیر کشور: وزن‌کشی سیاسی سنگینی را در انتخابات 94 پیش‌بینی می‌کنیم/ توفان اخیر تهران قابل پیش‌بینی نبود؛ همه به جای کمک دنبال مقصر می‌گشتند

رحمانی‌فضلی با اشاره به اهمیت انتخابات 94، گفت: پیش‌بینی می‌شود بیش از چهار هزار نفر نامزد انتخاباتی باشند. از نظر سیاسی امکان رقابت در این دوره بالا پیش‌بینی می‌شود و وزن‌کشی سنگین سیاسی رخ خواهد داد.
کد خبر : 32528

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری آنا، عبدالرضا رحمانی‌فضلی وزیر کشور، پیش از ظهر امروز ـ دوشنبه 19 مرداد ـ در نشستی با خبرنگاران که به مناسبت روز خبرنگار برگزار شد، اظهار کرد: موضوع خبر هر روز دگرگونی‌هایی دارد و با وجود گسترش تکنولوژی باید بقیه ابعاد مربوط به اطلاع‌رسانی نیز دگرگون شود.








ستاد بحران کشور 14 کمیته دارد و یکی از آن کمیته‌ها کمیته اطلاع‌رسانی است که باید لحظه‌به‌لحظه اخبار را به گوش مردم برساند. مسئولیت این کمیته برعهده صداوسیماست و همه خبرگزاری‌ها و رسانه‌ها در زمره این کمیته قرار می‌گیرند

وی افزود: آنچه که مبنای تغییر و تحول است، آگاهی، قدرت تصمیم‌گیری و ضرورت تحول را مشخص می‌کند.


وزیر کشور تصریح کرد: ما در جامعه‌ای زندگی می‌کنیم که امکان ندارد خبری باشد و به گوش مردم نرسد. با همین گوشی موبایلی که در اختیار دارید بسیاری از اخبار منتشر می‌شود.


رحمانی‌فضلی در ادامه گفت: متأسفانه با وجود رشد کمی خبرنگاران، رشد کیفی رخ نداده است و همچنین گاهی امانتداری و انصاف رعایت نمی‌شود؛ ولی رسالت تاریخی ما در این مقطع این است که اهداف کلی نظام اعم از امنیت ملی و منافع ملی را محقق کنیم.


وزیر کشور درباره ستاد مدیریت بحران کشور گفت: ستاد بحران کشور 14 کمیته دارد و یکی از آن کمیته‌ها کمیته اطلاع‌رسانی است که باید لحظه‌به‌لحظه اخبار را به گوش مردم برساند. مسئولیت این کمیته برعهده صداوسیماست و همه خبرگزاری‌ها و رسانه‌ها در زمره این کمیته قرار می‌گیرند.


وی با اشاره به سیل اخیر در اطراف تهران گفت: بارندگی در مدت 7 دقیقه صورت گرفت، متأسفانه ما امکان پیش‌بینی هوا در سطح خرد را نداریم؛ از این رو سیل اخیر قابل پیش‌بینی نبود. متأسفانه پس از وقوع سیل همه به جای اینکه دنبال کمک‌رسانی باشند، به دنبال مقصر می‌گشتند.


وزیر کشور همچنین در بخش دیگر سخنان خود درباره انتخابات تصریح کرد: ما در شرایط خاصی قرار داریم؛ دو انتخابات خبرگان و مجلس پیش رو است. پیش‌بینی می‌شود بیش از چهار هزار نفر نامزد انتخاباتی باشند. از نظر سیاسی امکان رقابت در این دوره بالا پیش‌بینی می‌شود و وزن‌کشی سنگین سیاسی رخ خواهد داد. ما به دنبال این هستیم که زمینه رقابت قانونی را فراهم کنیم.


وی ادامه داد: ما به عنوان وزارت کشور اجرای انتخابات را برای آماده کردن فضای انتخابات سالم، ایجاد فضای مشارکتی، حضور باشکوه مردم و همچنین ایجاد امنیت را برعهده داریم و برای تحقق این اهداف به خبرنگاران نیازمندیم. خبرنگاران می‌توانند فضای انتخاباتی را با نشاط تر و امن‌تر کنند و ما از شما خبرنگاران چنین انتظاری داریم.


وزیر کشور در ادامه خاطرنشان کرد: دولت تدبیر و امید در شرایط سختی کشور را تحویل گرفت در شرایطی که رقابت‌ها ستیزه‌جویانه بود و دشمن به شرایط سیاسی پس از آن امید بسته بود. از لحاظ اقتصادی نیز وضعیت خوبی نداشتیم. با وجود اتفاقات منطقه امنیت ما نیز در تهدید بود. پس از روی کارآمدن آقای روحانی و حمایت‌های مردم و هدایت‌های رهبری بسیاری از مشکلات را برطرف کردیم و در عرصه اقتصادی توفیقات نسبتا خوبی به‌دست آوردیم. در عرصه سیاسی نیز وحدت و انسجام مناسبی پدید آمده است خوشبختانه اکنون احزاب و مطبوعات به خوبی در فضای کشور مشغول فعالیت هستند.


وزیر کشور با اشاره به توافق هسته‌ای گفت: توافق هسته‌ای گام بلندی برای جمهوری اسلامی بود؛ تحریم‌ها به عنوان عنصر تهدید برداشته می‌شود و روابط ما با کشورها عادی‌تر خواهد شد، همچنین امکان سرمایه‌گذاری فراهم می‌‌آید.


رحمانی‌فضلی تأکید کرد: ما به دنبال خدمت به مردم هستیم و می‌خواهیم امید در جامعه ایجاد شود. مردم اگر مأیوس شوند دیگر هیچ فعالیتی نخواهند کرد؛ از این رو از رسانه‌ها می‌خواهیم که در شرایط همدلی و همزبانی با نگاه امیدبخش و ایجاد تحرک و پویایی در جامعه تلاش کنند و زحمات دولت را به گوش مردم برسانند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته