دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
22 آبان 1397 - 02:18

استفاده از تکنولوژی هولوگرافیک در کالج سلطنتی لندن

سخنرانی‌های هولوگرافیک برای نخستین بار در دانشکده کسب‌وکار کالج سلطنتی لندن مورد استفاده قرار گرفت.
کد خبر : 325190
Worlds-first-holographic-university-lecture.jpg

به گزارش خبرنگار دانشگاه‌های جهان گروه دانشگاه خبرگزاری آنا از وی آر اسکات، سخنرانی‌‌های هولوگرافیک به‌زودی پا به دانشگاه‌های جهان می‌گذارند و کالج سلطنتی لندن برای نخستین بار از این تکنولوژی استفاده کرده است.


دانشکده کسب‌وکار کالج سلطنتی لندن در با شرکت رسانه‌های هولوگرافیک «ARHT» در تورنتو همکاری کرده است تا سخنرانان را از سراسر جهان مستقیماً به سالن‌‌های همایش خود بیاورد. این دانشگاه با استفاده از یک صفحه نمایش هولوگرامی  نوعی کنفرانس ویدئویی به وجود می‌آورد که کنفرانس ویدئویی هولوگرافیک نام دارد.


به‌جای استفاده از یک مانیتور یا صفحه نمایش کامپیوتری هولوگرافیک روی قاب شیشه‌ای بزرگی می‌تابد. این امر باعث می‌شود فرد به اندازه واقعی روی صفحه نمایش هولوگرافیک ظاهر شود، طوری که انگار واقعاً در آن مکان حضور داشته است. 


سخنرانی از یک استودیو ضبط متحرک ضبط می‌‎شود که شامل یک دوربین ضبط آنلاین، یک پیش‌زمینه سیاه و نورپردازی از هر دو طرف می‎شود تا ظاهر سه‌بعدی به فرد بدهد. امکان استفاده از نرم‌افزار ویدئو کنفرانس نیز وجود دارد؛ اما هولوگرام حس حضور شخص را بیشتر انتقال می‌دهد.


سخنرانان یک مانیتور باکیفیت در جلوی روی خود دارند تا بتوانند با مخاطبان تعامل داشته باشند و با آنها ارتباط چشمی برقرار کنند.  کالج سلطنتی لندن قبل از معرفی رسمی این تکنولوژی به کلاس‌های درس خود، آن را در پنل «زنان در تکنولوژی» امتحان کرد. در این پنل دو نفر از سخنرانان با استفاده از تکنولوژی هولوگرافیک بلادرنگ از لس‌آنجلس و نیویورک در این دانشگاه سخنرانی کردند.


انتهای پیام/4021/


انتهای پیام/

برچسب ها: سخنرانی
ارسال نظر
هلدینگ شایسته