دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
گودرزی تشریح کرد:

یاد خدا، انس با قرآن و توسل به اهل بیت عوامل ایجاد آرامش در انسان

استاد حوزه و دانشگاه راهکارها و عوامل ایجاد آرامش در انسان با توجه به آیات قرآن کریم و سیره اهل بیت(ع) را تشریح کرد.
کد خبر : 325140
photo_2018-11-12_08-05-26.jpg

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا از گچساران، حجت‌الاسلام محمد گودرزی عصر امروز در جلسه هم‌اندیشی راهکارهای ایجاد آرامش در قرآن کریم و سیره اهل بیت(ع) که در دانشگاه آزاد اسلامی واحد گچساران با حضور دانشگاهیان برگزار شد به هبوط انسان در کره خاکی اشاره کرد و گفت: همان ابتدای زندگی آدمی در کره زمین، انسان به‌دنبال آرامش بود و تلاش می‌کرد که هر چه زودتر به آن برسد و چند دقیقه‌ای را  با خود خلوت کند.


استاد حوزه علمیه نرسیدن به آرامش در مسکن‌های کاذب را مورد تأکید قرار داد و بیان کرد: فضای مجازی، ماهواره‌ها، مواد مخدر، روانگردان‌ها و داروهای مسکن ازجمله راهکارهایی است که انسان را به ورطه نابودی می‌کشاند و اعتیاد ایجاد می‌کند و به نوعی خود باعث برهم خوردن فضای روانی است و وابستگی شدیدی به همراه دارد.


وی به بیان مسکن‌های موقت در قرآن کریم پرداخت و تصریح کرد: شب، همسر و محیط خانه ازجمله موارد ایجاد آرامش موقت برای انسان است که در آیات روحبخش قرآن کریم به آن اشاره شده و در کل خداوند بزرگ خانواده را برای  آرامش کوتاه مدت معرفی می‌کند.


گودرزی یاد خدا را در زندگی باعث آرامش دائمی دانست و اظهار کرد: یکی از بهترین راه‌های رسیدن به آرامش پایدار اقامه نماز برای رضای خداست به‌نحوی که هر وقت آرامش‌مان خدشه‌دار می‌شود، می‌توان وضو گرفت و سپس دو رکعت نماز برای رضای حق بجا آورد.


استاد حوزه و دانشگاه دومین عامل آرامش دائمی را برشمرد و افزود: انس با قرآن کریم در طول روز حتی اگر معنای آن را هم متوجه نشویم و یا اینکه سواد قرائت قرآن نداشته باشیم، آرامش ایجاد می‌کند؛ چراکه قرآن کریم سخن خداوند بلندمرتبه و معجزه جاوید پیامبر اسلام(ص) است و ارتباط دائمی با آن انسان را به سرچشمه دائمی لایزال الهی وصل می‌کند.


وی سومین عامل ایجاد آرامش دوستی اهل‌ بیت دانست و بیان کرد: توسل به اهل بیت(ع) و به‌خصوص امام حسین(ع) بسیار عجیب است و چاشنی تحریک عاطفه‌هاست و جوشش و حرکت ایجاد می‌کند و حرارت می‌دهد و اشک‌ها مثل جرقه و چاشنی عمل می‌کند و آرامش را به ارمغان می‌آورد.


انتهای پیام/4062/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته