دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
تحلیل AFC از فینال آسیا؛

پرسپولیس اسیر تاکتیک کاشیما در بازی برگشت

سایت کنفدراسیون فوتبال آسیا (AFC) در تحلیلی از بازی برگشت فینال لیگ قهرمانان آسیا پرسپولیس را تیمی قلمداد کرد که گرفتار تاکتیک حریف شد.
کد خبر : 325101
AG8I0056.jpg

به گزارش خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری آنا، سایت کنفدراسیون فوتبال آسیا (AFC) در گزارشی به تحلیل بازی تیم‌های پرسپولیس و کاشیما آنتلرز در فینال لیگ قهرمانان آسیا پرداخت.


در تحلیل سایت AFC آمده است: تیم کاشیما آنتلرز که در بازی نخست با نتیجه 2 بر صفر مقابل حریف ایرانی خود به برتری رسیده بود در بازی برگشت رو به بازی با پرسینگ و تأخیری آورد و در نهایت هم به هدف خود برای کسب نتیجه مورد نظر رسید.


تیم کاشیما با پرسینگ بالا تیم حریف را مجبور به پاسکاری در عقب زمین خودش کرده بود و شاگردان برانکو موفق نشدند به یک‌سوم دفاعی تیم حریف برسند.


پرسپولیس با 61.7 درصد بیشترین مالکیت بازی را داشت، اما موفق نشدند به هدف خود در گلزنی برسند. پرسپولیس بیشتر در یک‌سوم میانی خود گرفتار شده بود و آمار 77.6 درصد نشان می‌دهد تیم ایرانی کار دشواری برای حضور در منطقه دفاعی حریف داشته است.


رد و بدل شدن توپ بین سید جلال حسینی و شجاع خلیل‌زاده ( 12 بار) و کمال کامیابی‌نیا و بشار رسن ( 12 بار) نشان می‌داد که این تیم کار سختی برای رساندن توپ به مهاجمان و هافبک‌های هجومی داشته است.


* سوزوکی و حفظ فشار از جلو


یوما سوزوکی مهاجم 22 ساله کاشیما آنتلرز فشار و پرسینگ از جلو را به خوبی حفظ کرد و با دوندگی‌های زیاد توانست خط دفاعی پرسپولیس را بارها آزار دهد.


اویوا سرمربی کاشیما با این حربه توانست از سرعت بازی تیم حریف بکاهد.


* نقش مهم سیلوا در خط میانی


لئو سیلوا که زننده گل اول تیمش در بازی رفت بود در بازی برگشت توانست در چالش‌ با بازیکنان میانی پرسپولیس موفق عمل کند و بارها ریتم بازی حریف را بر هم بزند.


میزان دقت پاس سیلوا 75.8 بود و با خونسردی توانست 12 مرتبه توپ را از بازیکنان پرسپولیس برباید.


انتهای پیام/4051/4078/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته