دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
22 آبان 1397 - 07:48
سرمربی وزنه‌برداری:

جوانان وزنه‌برداری ما را به آینده امیدوار کردند

سرمربی تیم وزنه‌برداری گفت: با ضربه زدن به صورت براری قصد داشتم او را برای وزنه‌ بعدی آماده کنم اما متأسفانه گوش او آسیب دید که از او حلالیت طلبیدم.
کد خبر : 325081
1397060411502719615155484.jpg

محمدحسین برخواه در گفتگو با خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری آنا، درباره عملکرد تیم ملی وزنه‌برداری در رقابت‌های جهانی گفت: خدا را شکر تیم ملی با ترکیبی از جوانان و باتجربه‌ها به نتایج قابل قبولی رسید و توانستیم سکوی سومی را به دست بیاوریم. وزنه‌برداران جوان در این رقابت با روحیه جنگنده به روی تخته رفتند. رضا بیرالوند موفق شد در مجموع دو ضرب به مدال طلای جهان برسد. علی داوودی، حسین سلطانی، عارف خاکی وزنه‌برداران جوان این مسابقات بودند که عملکرد خوبی داشتند و می‌توانیم در آینده روی آنها حساب ویژه‌ای باز کنیم.


وی به عملکرد علی داوودی و شکستن رکورد توسط این وزنه‌بردار اشاره کرد و گفت: داوودی در آینده نزدیک در دسته فوق سنگین یکی از وزنه‌برداران خوش‌آتیه ما خواهد بود. او در حرکت سوم وزنه 197 کیلوگرمی را بالای سر برد و توانست با این وزنه رکورد یک‌ضرب جوانان جهان را بشکند و عملکرد قابل قبولی داشته باشد.  به‌طور حتم او در آینده صاحب گردن‌آویز طلا خواهد شد. امیدوارم این وزنه‌بردار در المپیک توکیو عملکرد خوبی از خود نشان دهد و بتواند عنوان قوی‌ترین مرد جهان را به ایران برگرداند هر چند که کار خیلی سختی است و رقیبان سرسختی در این دسته دارد، اما من با توجه به توانایی و پتانسیلی که از این وزنه‌بردار سراغ دارم، می‌دانم در آینده می‌تواند فاصله اختلافش را با رقبایش کم کند و رکوردهای خوبی را بر جای بگذارد.


برخواه همچنین در مورد عملکرد محمدرضا براری گفت: توقع و انتظاری که از براری داشتیم برآورده شد. او با امتیازاتی که به دست آورد کمک زیادی به تیم ملی وزنه‌برداری کرد و خودش هم در رده ششم قرار گرفت امیدوارم که در رقابت‌های آتی او هم یکی از مدال‌آوران ما باشد.


سرمربی تیم ملی وزنه‌برداری همچنین به عملکرد سهراب مرادی و رقابت تنگاتنگش با حریف چینی اشاره کرد و گفت: حریف چینی مرادی نخستین حضورش را در رقابت‌های جهانی تجربه می‌کرد و شناخت زیادی روی او نداشتیم، اما او با سهراب مرادی رقابت تنگاتنگ و دیدنی داشت. وزنه‌های 236 و 237 کیلوگرم که سهراب مرادی و این حریف چینی به آن حمله کردند از وزنه‌های باارزشی هستند و هر کدام از آنها ثبت می‌شد در تاریخ وزنه‌برداری ماندگار بود. خوشبختانه سهراب مرادی توانست وزنه 230 کیلوگرم را به نام خود ثبت کند.


برخواه همچنین در پاسخ به اینکه در دسته 102 کیلوگرم به دلیل اینکه وزن غیرالمپیکی است سطح رقابت‌ها پایین بود عنوان کرد: نه به این صورت نبود. رقابت بین وزنه‌برداران این دسته خیلی فشرده بود. رکوردهایی که هم در این دسته به ثبت رسید خودش نشان‌دهنده رقابت سخت و فشرده وزنه‌برداران بود، در این دسته رکورد 400 کیلوگرم در مجموع به ثبت رسید و هر دو ورزشکار ما با تلاش و جنگندگی خوب توانستند در این دسته به یک مدال طلا و یک برنز برسند.


سرمربی تیم ملی وزنه‌برداری در ادامه به برنامه‌های پیش‌روی تیمش اشاره کرد و گفت: مهم‌ترین رقابتی که ما پیش‌رو داریم قهرمانی آسیا در رده بزرگسالان است که در اوایل اردیبهشت در کشور چین برگزار می‌شود. وزنه‌برداران باید در این رقابت‌ها به گونه‌ای آماده شوند که بهترین عملکرد خود را داشته باشند، علاوه بر این رقابت‌ها ما مسابقات کاپ قطر را اوایل دی‌ پیش‌رو داریم و بعد از آن هم مسابقات جام‌جهانی در بهمن‌ را داریم که هر دو این رقابت‌ها گزینش المپیک محسوب می‌شود و برای ما از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.


برخواه همچنین در مورد ترکیب ناقص تیم ملی گفت: ما در این رقابت‌ها با هشت وزنه‌بردار راهی ترکمنستان شدیم به‌طور حتم اگر ترکیب تیم ما کامل بود در جایگاه دوم قرار می‌گرفتیم چرا که فاصله کمی با کشور بلاروس داشتیم، البته باید به این نکته توجه کنیم که بلاروس تیم یک دست و قدرتمندی را به این رقابت‌ها اعزام کرده بود و من فکر می‌کنم در رقابت‌های جهانی سال آینده بعد از کشور چین، تیم بلاروس از حریفان سرسخت ما خواهند بود. به هر حال تیم ملی وزنه‌برداری با وجود اینکه ناقص اعزام شد و همچنین وزنه‌بردارانی را در ترکیب خود داشت که نخستین حضور خود را در رده بزرگسالان در رقابت‌های جهانی تجربه می‌کردند، اما زحمات همه آنها به ثمر نشست و به نظرم این موفقیت‌هایی که به دست آمد متعلق به همه خانواده وزنه‌برداری است و امیدوارم که این روند ادامه پیدا کند. با وجود اینکه قبل از رقابت‌های جهانی خیلی‌ها وضعیت وزنه‌برداری را سیاه نشان می‌دادند اما کسب این نتایج نشان داد که ما تیم خوبی را راهی این مسابقات کردیم و می‌توانیم به آینده وزنه‌برداری با حضور جوانان امیدوار باشیم.


سرمربی تیم ملی در پایان در مورد وضعیت براری و مشکلی که برای او پیش آمد، گفت: بعد از حرکت اولی که براری به زمین انداخت، در بین مربیان مرسوم است وزنه‌بردار را با زدن سیلی به صورت، کتف و پا او را برای وزنه بعدی آماده کنند من هم با زدن ضربه صورت براری قصد داشتم که او را از نظر روحی و روانی آماده کنم اما واقعاً نمی‌دانم چه اتفاقی افتاد که باعث شد به گوش او ضربه وارد شود و پرده گوشش آسیب ببیند من وقتی این اتفاق افتاد خیلی ناراحت شدم، واقعاً تعمدی در انجام این کار نداشتم و از او حلالیت طلبیدم و حتی به او گفتم از نظر شرعی دیه او را پرداخت خواهم کرد. امیدوارم که روند درمان او پیش متخصصین به خوبی پیش برود و این وزنه‌بردار خوب کشورمان سلامتی‌اش را به دست بیاورد.


انتهای پیام/4051/4057/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته