دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
لک در گفت‌وگو با آنا:

ساختمان آموزشی واحد اهواز در 7 طبقه تا پایان سال افتتاح می‌شود/ تدوین 5 طرح اقتصادی دانش‌بنیان

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد اهواز گفت: ساختمان 7 طبقه آموزشی این دانشگاه به منظور رفاه حال دانشجویان و ارتقای فضای آموزشی بر اساس استانداردها تا پایان امسال به بهره‌برداری می‌رسد.
کد خبر : 32507

دکتر شهرام لک در باره پروژه‌های در حال تکمیل یا افتتاح واحد اهواز به آنا گفت: بر اساس برنامه‌ریزی صورت‌گرفته، دو طرح مهم عمرانی این دانشگاه تا اواخر سال جاری افتتاح و به بهره‌برداری می‌رسند.


وی ادامه داد: این طرح‌ها شامل ساختمان مهمانسرای استادان به مساحت دو هزار و 250 متر مربع و با بیش از 19 میلیارد ریال و ساختمان 7 طبقه آموزشی به منظور رفاه حال دانشجویان و ارتقای فضای آموزشی دانشگاه بر اساس استاندارد آموزشی به مساحت سه هزار و 195 متر مربع و با اعتبار بیش از 35 میلیارد ریال است که تا پایان امسال به بهره‌برداری می‌رسند.








تاکنون 18رشته در مقطع کارشناسی ارشد و 16 رشته در مقطع دکتری در این واحد دانشگاهی راه‌اندازی شده است و به منظور توسعه این رشته‌ها نیز 63 رشته در این دانشگاه برای جذب دانشجو برای تصویب به دفتر گسترش وزارت علوم و تحقیقات و فناوری ارسال شده است

رئیس واحد اهواز اظهار کرد: دانشگاه آزاد اسلامی در طول این 33 سال توانست از نظر کمی و کیفی بویژه در زمینه‌های علمی و تحقیقاتی پیشرفت‌های خوبی را کسب کند و نقش موثری در ارتقای سطح فرهنگی و اجتماعی شهرهای مختلف نیز داشته باشد که امروزه تاثیر آن برای همگان مشهود است.


وی ادامه داد: در سال‌های گذشته اقدامات زیربنایی خوبی از جمله توسعه کمی و تشکیلاتی و همچنین به‌کارگیری نیروهای متخصص انجام شده استکه جای قدردانی دارد، اما در این مقطع زمانی با توجه به گستردگی منابع، تنوع قومیتی، پیشرفت‌های علمی و تحقیقاتی و همچنین ارتقای فرهنگی و اجتماعی جامعه و جهان، دانشگاه به عنوان مرکز علمی تحول آفرین، وظایف آن نیز همسو با ماموریت خود تغییر می‌یابد.



رئیس دانشگاه آزاد خوزستان خاطرنشان کرد: امروز در جهان، دانشگاه‌ها فقط مراکز علمی صرف محسوب نمی‌شوند، بلکه در کنار تولید علم، به سوی تولید ثروت ملی نیز حرکت می‌کنند. دانشگاه آزاد اسلامی نیز در راستای رهنمودهای مقام معظم رهبری در راستای جنبش نرم‌افزاری و تولید ثروت از علم، طرح شرکت‌های اقتصاد دانش‌بنیان را تصویب و در حال اجرا دارد.


لک گفت: واحد اهواز نیز با توجه به مستقر شدن در مرکز استان خوزستان، دارای ظرفیت‌ها، استعدادها و همچنین منابع متنوعی است که توانایی تبدیل شدن این واحد دانشگاهی به مرکز علمی و اقتصادی را دارد، در این راستا ، شورای اقتصاد دانش‌بنیان این واحد دانشگاهی جلسات منظمی را با حضور اعضای خود به منظور بررسی طرح‌ها و ایده‌ها برگزار کرده است.


رئیس واحد اهواز ادامه داد: در این راستا دو طرح مهم شامل طرح استانداردسازی و معتمدسازی آزمایشگاه‌ها و همچنین کاهش پوسته‌های اکسیدی بررسی و برای تصویب نهایی به سازمان مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی ارسال شده است.


لک افزود: همچنین پیش‌نویس 5 طرح اقتصادی دیگر شامل ساخت کلینیک پزشکی، راه‌اندازی مرکز مشاوره، برگزاری دوره‌های آموزشی، تولید محصولات لبنی با مشارکت واحد بهبهان، ساخت رنگ‌های ضداکسایش و ضدآب و همچنین احداث کارخانه آجر نسوز تدوین شده است تا بعد از بررسی در شورای اقتصاد دانش‌بنیان واحد اهواز برای تصویب و مجوزهای لازم، اجرا شوند.








دو طرح مهم اقتصادی دانش‌بنیان شامل طرح استانداردسازی و معتمدسازی آزمایشگاه‌ها و همچنین کاهش پوسته‌های اکسیدی بررسی و برای تصویب نهایی به سازمان مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی ارسال شده است

رئیس واحد اهواز درباره اجرای طرح‌های فرهنگی ماندگار نیز به آنا گفت: همانگونه که می‌دانید فرهنگ یکی از موثرترین و کاربردی‌ترین مقوله‌ها در ایجاد تحولات جامعه محسوب می‌شود، در واقع می‌توان گفت فرهنگ شالوده و زیربنای جامعه به حساب می‌آید و در کشورها نیز توجه به این موضوع بسیار حائز اهمیت است. در کشور عزیزمان با توجه به سابقه تاریخی آن از یک سو و وجود مذهب در کالبد زندگی مردم و جامعه، اثرفعالیت‌های فرهنگی بیشتر نمود پیدا می کند.


وی افزود: جامعه ما امروز وابسته به فعالیت‌های فرهنگی است که اگر بتوان بر اساس معیارهای تعیین‌شده از سوی مقام مظعم رهبری، فرهنگ را در کشور توسعه و نهادینه کنیم، بسیاری از مشکلات جامعه بویژه در زمینه‌های سیاسی و اقتصادی حل خواهد شد.


لک خاطرنشان کرد: دانشگاه آزاد اسلامی نیز در این خصوص با توجه به نقش و تاثیرگذاری فرهنگ بویژه وجود بیش از دو میلیون نفر از افراد مختلف جامعه با قومیت و گرایش‌های متفاوت در این دانشگاه ـ در قالب دانشجو، هیات علمی و کارمند ـ و گستردگی واحدهای دانشگاهی در سراسر کشور، اهمیت و نقش این دانشگاه بیش از گذشته نمایان می‌شود.


وی ادامه داد: با حضور دکتر میرزاده در راس دانشگاه آزاد اسلامی در دو سال اخیر توجه به این موضوع افزایش یافته و فعالیت‌های فرهنگی رنگ دیگری به خود گرفته است که اجرای طرح‌های ماندگار فرهنگی یکی از این فعالیت‌هاست. بر این اساس واحد اهواز نیز 8 طرح جدید و خلاقانه فرهنگی را مورد بررسی و تایید قرار داد که می‌توان طرح آفرینش نو، نگین مقاومت، پارک فرهنگ و هنر، مفاتیح الحیاه، دروازه تشیع، اشک نخل، جشنواره علی بن مهزیار و جایزه خلاقیت را نام برد که در سال جاری و همچنین سال آینده برگزار و اجرا می‌شوند.



لک با توجه به رشته های تحصیلی بخصوص گسترش تحصیلات تکمیلی در دانشگاه اظهار کرد: واحد اهواز بر اساس سیاست‌های اعلام‌شده از سوی ریاست دانشگاه و با توجه به حرکت جامعه به سوی تحصیلات تکمیلی و به منظور ارتقای سطح علمی و آموزشی خود، کیفی‌سازی رشته‌های تحصیلی و توسعه رشته‌های مورد نیاز استان خوزستان در مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری را در راس فعالیت‌های خود قرار داده است.


وی ادامه داد: به این منظور تاکنون 18رشته در مقطع کارشناسی ارشد و 16 رشته در مقطع دکتری در این واحد دانشگاهی راه‌اندازی شده است و به منظور توسعه این رشته‌ها نیز 63 رشته در این دانشگاه برای جذب دانشجو برای تصویب به دفتر گسترش وزارت علوم و تحقیقات و فناوری ارسال شده است.


رئیس واحد اهواز، افزایش تعداد رشته‌های تحصیلات تکمیلی بویژه در مقطع دکتری بر اساس نیاز منطقه، استانداردسازی آزمایشگاه‌ها، فعال ‌کردن کانون‌های دانشجویی، اجرای طرح‌های دانش‌بنیان، جذب دانشجوی خارجی و اجرای طرح‌های ماندگار فرهنگی و... را از دیگر فعالیت‌های واحد اهواز برشمرد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته