دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
21 آبان 1397 - 14:50
مدیرعامل پسماند خبر داد:

طراحی نرم‌افزار جمع‌آوری زباله‌های خشک شهروندان تهرانی

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران گفت: چند نرم‌افزار طراحی شده است که زباله‌های خشک را از درب منازل و با درخواست شهروندان جمع‌آوری می‌کند.
کد خبر : 325048
19-27-41.jpg

به گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی خبرگزاری آنا، رضا عبدلی ظهر امروز در مراسم افتتاحیه تبدیل نخاله‌های ساختمانی به مصالح اظهار کرد: میانگین تولید پسماند در شهر تهران روزانه 9 هزار تن است که از این میزان حدود 7 هزار تن زباله شهری، یک‌هزار و 300 تن زباله ارزشمند و 200 تن زباله پزشکی و صنعتی بوده و مابقی برای شهرهای اطراف است.


وی تصریح کرد: نخاله شهر تهران روزانه 40 تا 42 هزار تن است که 27 هزار تن آن به این مرکز منتقل می‌شود.


مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران در خصوص ارتقای سیستم تفکیک زباله‌های خشک گفت: چند نرم‌افزار به صورت اپلیکیشن طراحی شده که به جای جمع‌آوری از مخازن با درخواست شهروندان در درب منازل جمع‌آوری می‌شود که این طرح در حال حاضر در مناطق 2 و 11 استارت خورده است.


عبدلی همچنین در خصوص سیستم صورت وضعیت الکترونیک نیز گفت: این روش نقش مؤثری بر شفافیت مالی بر عملکرد پیمانکاران مناطق دارد که در حال حاضر به‌صورت پایلوت انجام شده است.


وی در خصوص قرارداد گاز متان در آرادکوه نیز گفت: این زباله‌های دپوشده ایجاد گاز کرده و با همکاری‌هایی که با سازمان سرمایه‌گذاری شهرداری تهران صورت گرفته گاز تولید شده در آن به برق تبدیل خواهد شد.


مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران در خصوص اصلاح کامپوز نیز گفت: 45 درصد زباله‌ها قابلیت تبدیل به کود و استفاده در جنگل‌کاری را دارند و شهرداری تهران برای کمک به این فرآیند مجوز 60 هکتار زمین را برای احداث شهرک بازیافت فراهم کرده است.


عبدلی در خصوص هوشمندسازی شهر تهران نیز گفت: سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران یکی از پیش‌روترین سازمان‌ها در الکترونیکی کردن فعالیت‌های خود است و صورت وضعیت خود را از تاریخ اول آبان به‌صورت الکترونیکی کرده تا بدین ترتیب تمام خطاهای نیروی انسانی را حذف و قابلیت ضبط و رصد همه پیمان‌ها را در راستای هوشمندسازی فعالیت‌ها انجام دهد.


وی در خصوص افزایش پسماندهای پزشکی نیز گفت: پیگیر زباله‌سوز پزشکی هستیم که این موضوع نیازمند همکاری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی است.


انتهای پیام/4105/ن


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته